Porsche 718 Cayman GT4, Boxster Spyder dapat PDK

Porsche 718 Cayman GT4, Boxster Spyder dapat PDK

Porsche telah mendedahkan varian manual 718 Cayman GT4 dan Boxster Spyder buat pertama kalinya bakal menerima kotak gear PDK, sebagai sebahagian daripada rancangan pengeluar jentera prestasi tinggi ini, laporan Evo. Kotak gear dwi-klac ini dikatakan bakal diperkenalkan pada hujung tahun ini.

Versi terdahulu bagi GT4 dan Spyder dikeluarkan hanya untuk manual sahaja, bermakna buat pertama kalinya kereta sport ini akan didatangkan dengan pedal penukar gear. Selain itu, Cayman GTS 4.0 dan Boxster GTS 4.0 baharu juga akan didatangkan dengan opsyen PDK.

Kedua-dua model berkenaan berkongsi enjin yang sama iaitu 4.0 liter naturally-aspirated yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 400 PS dan tork hingga 420 Nm (420 PS, 420 Nm untuk GT4 dan Spyder), dengan pecutan dari 0-100 km/j mengambil masa hanya 4.5 saat. Kotak gear PDK tersebut dijangka mampu memendekkan lagi capaian tempoh pecutan tersebut.

Porsche 718 Cayman GT4, Boxster Spyder dapat PDK

Sebenarnya divisi Porsche GT konsisten mahu berikan kepuasan kepada para penggemar hardcore, tetapi sering kali terkeliru dengan penawaran transmisi. Contohnya, 911 GT3 yang pada awalnya hanya digandingkan dengan PDK yang sememangnya lebih laju berbanding kotak gear manual biasa, tetapi kemudian ia turut ditawarkan dengan transmisi enam-kelajuan manual selepas model edisi terhad 911 R (secara asasnya adalah 911 GT3 manual) kerana terdapat permintaan dari pelanggan yang benar-benar mahukan sensasi pemanduan.

Kemudian, pakej 911 GT3 Touring juga ditawarkan bagi membolehlah pelanggan memilih transmisi manual secara standard. Jadi, tidaklah pelanggan terhad pada satu pilihan sahaja, sebaliknya boleh memilih transmisi mana yang diingini. Walau bagaimana pun, dengan pengumuman Porsche bahawa 718 GT bakal menerima PDK, adakah pada masa akan datang, model GT juga akan ditawarkan dengan opsyen kedua-dua transmisi berkenaan?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required