Lexus UX boleh ditempah – tiga varian, dari RM244k

Lexus UX boleh ditempah – tiga varian, dari RM244k

Selepas menyiarkan teaser dalam laman media sosial mereka, Lexus Malaysia hari ini akhirnya membuka tempahan untuk model UX, yang ditawarkan dalam tiga varian iaitu UX 200 Urban, UX 200 Luxury dan UX 200 F Sport. Harganya masing-masing adalah RM243,888, RM283,888 dan RM299,888.

UX adalah model yang akan bersaing dengan BMW X1 dan Mercedes-Benz GLA. Badannya adalah lebih kecil daripada model NX, dengan ukuran 4,496 mm panjang, lebar 1,840 mm, tinggi 1,520 mm, jarak roda 2,639 mm dan dibina atas platform Global Architecture – Compact (GA-C), iaitu platform Toyota New Global Architecture (TNGA) sama seperti C-HR, tetapi versi Lexus.

Malaysia menerima model UX 200, yang bermaksud ia digerakkan oleh enjin empat silinder petrol NA 2.0 liter Dynamic Force, bersama padanan transmisi automatik 10 kelajuan Direct Shift, untuk menghasilkan kuasa 169 hp pada 6,600 rpm dan 205 Nm tork pada 4,800 rpm.

Untuk senarai kelengkapan, UX 200 Urban datang dengan lampu utama LED projector bersama DRL, lampu belakang LED, rim 17 inci, sistem masuk tanpa kunci dan butang pemula, panel instrumen TFT LCD tujuh inci, tiga mod pemanduan (Eco, Normal dan Sport), sistem pengecas tanpa wayar serta pendingin hawa dua zon dengan corong di belakang.

Ia juga datang dengan sistem audio Lexus Premium dengan enam pembesar suara, skrin infotainmen tujuh inci, interface Remote Touch, sambungan Android Auto dan Apple CarPlay, balutan kulit Nuluxe, kemasan balutan hitam dan tempat duduk hadapan larasan kuasa.

Pergi kepada varian Luxury (seperti dalam gambar), ia datang dengan rim 18 inci, pengelap cermin automatik, pintu but bukaan kuasa dengan operasi tanpa tangan, pelarasan roda stereng elektrik, kemasan metalik dan ‘Japanese paper grain’, skrin infotainmen 10.3 inci, dua lagi tambahan pembesar suara serta fungsi memori untuk tempat duduk hadapan.

Lexus UX boleh ditempah – tiga varian, dari RM244k

Varian paling tinggi F-Sport diberikan dengan rim 18 inci dan gril hadapan khas F Sport, kemasan metalik dan kulit, penukar gear di stereng, panel instrumen lapan inci dengan gegelung meter yang boleh bergerak, head-up display, dua lagi tambahan mod pemanduan (Sport+ dan Custom), tempat duduk F Sport serta pedal aluminium.

Pada bahagian keselamatan, semua varian UX datang dengan lapan beg udara, cagak ISOFIX, Active Cornering Assist, ABS, EBD, BA, VSC, Traction Control, sistem pemerhati tekanan angin tayar serta pengesan jarak hadapan dan belakang.

Ia juga hadir dengan pakej Lexus Safety System+ (LSS+) yang termasuk Front Pre-Collision System, Dynamic Radar Cruise Control, Lane Tracing Assist (LTA), Lane Departure Alert (LDA) dan Adaptive High-beam System (AHS). Sistem tambahan lain seperti Blind Spot Monitor, Rear Cross Traffic Alert dan Panoramic View Monitor hanya ada pada varian Luxury and F Sport.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required