Mustang Shelby Signature Series – 825 hp, 50 unit

Mustang Shelby Signature Series – 825 hp, 50 unit

Bukan Mustang biasa-biasa. Pasaran Amerika Utara menerima penawaran 50 unit Shelby Signature Series Mustang sebagai model edisi terhad. Menggunakan Mustang Shelby GT500 yang diperkenalkan tahun lalu, dengan enjin 5.2 liter supercahrged V8 dengan janaan 760 hp dan 847 Nm.

Versi Signature Series Mustang ini pula menerima tambahan 65 hp tambahan, menjadikan angkanya 825 hp yang disumbangkan oleh penggunaan sistem supercharger Whipple. Sistem penyejukan juga dinaik taraf menggunakan set penyejukan ekstrim, terdiri daripada radiator, tangki aliminium dan pengalih haba.

Peningkatan lain termasuk half shalf berprestasi, penyejuk transmisi bagi unit automatik, shifter serta drive shaft unit tunggal bagi versi manual, dan juga sistem ekzos Shely oleh Borla. Sistem brek Brembo juga digunakan (enam-pistpn depan, empat piston belakang) dan juga sistem penyejuk bearing dan brek eksklusif daripada Shelby.

Mustang Shelby Signature Series – 825 hp, 50 unit

Rim 20-inci aluminium monoblok unit tunggal digunakan. Suspensi pula lengkap dengan sistem aktif Ford Performance MagneRide. Rekaan hood baru juga membolehkan udara panas pada sistem supercharger di alirkan, membolehkan suhu optimum dikekalkan dengan berkesan. Wajah depan dengan rekaan baru juga menyumbang kepada faktor penyejukan enjin dan brek.

Perubahan lain berbanding Mustang standard termasuk rocker panels dan rocker wings; fender depan aluminium dengan extractor; dan diffuser belakang, panel belakang serta spoiler. Jalur, lencana dan filem tingkap melengkapkan lagi imej kereta ini.

Di dalam, antara kelainan yang diberikan ialah balutan kulit dan suede bagi tempat duduk dengan jahitan rapi pada bahagian atas. Dengan kerjasama Katzkin, kemasan gaya kulit ular turut menjadi perhiasan ruang kabin. Khas untuk model Shelby ialah tikar alas kaki, kemasan pintu, paparan kluster meter dan lencana pada enjin dan papan pemuka.

Shelby Signature Series Mustang ini dijual pada harga US$127,795 (RM530,191) dan semua 50 unit akan dimasukkan dalam senarai rasmi Shelby Registry.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required