Yamaha YZF-R25 kini dengan warna baru – RM19,998

Yamaha YZF-R25  kini dengan warna baru – RM19,998

Setelah dilancarkan hampir satu tahun dalam pasaran Malaysia, Hong Leong Yamaha Motor (HLYM) kini memperkenalkan warna baru bagi YZF-R25, yang terdiri daripada Matt Blue dan Matt Silver. Harga cadangan pengeluarnya masih lagi tidak berubah iaitu RM19,998 tidak termasuk insurans dan kos pendaftaran lain.

Bahagian lain pada motosikal ini tidak berubah, termasuklah enjin di mana ia digerakkan oleh unit dua silinder selari, suntikan bahan api 249 cc DOHC penyejukan cecair serta kotak gear enam kelajuan dengan kuasa 35.5 hp pada 12,000 rpm dan 22.6 Nm tork pada 10,000 rpm.

Bahagian suspensi R25 ini menggunakan fork USD berwarna emas di hadapan, manakala di belakang terdapat monoshock yang ditala untuk ciri sporty. Brek adalah unit cakera dengan angkup dua piston di hadapan dan angkup satu piston di belakang.

Perincian lain bagi R25 adalah termasuk tangki bahan api 14 liter, panel instrumen LCD digital penuh, lampu penukar gear (shift light), rim 17 inci dengan tayar 110/70 di hadapan dan 140/70 di belakang, berat 166 kg dan tinggi tempat duduk 780 mm. Model yang dijual di Malaysia ini masih tidak dilengkapi sistem ABS.

Setiap pembelian R25 akan diberikan dengan jaminan selama dua tahun atau 20,000 km, dan pemilik akan diberi kunci cakera brek yang bernilai RM100 secara percuma.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required