Mitsubishi Triton catat rekod jualan positif Januari – pegangan pasaran 22.8%, tertinggi dalam 10 tahun

Mitsubishi Triton catat rekod jualan positif Januari – pegangan pasaran 22.8%, tertinggi dalam 10 tahun

Mitsubishi Motor Malaysia (MMM) ketika ini secara umumnya hanya bergantung kepada sebuah model utama sahaja dalam pasaran tempetan; trak pikap Triton menjadi model yang kian mendapat perhatian pembeli berbanding model-modelnya yang lain.

Dan, setakat data jualan yang ditunjukkan bagi bulan Januari 2020, Triton bukanlah calang-calang ayam tambatan untuk jenama Jepun itu. Buat pertama kalinya dalam tempoh 10 tahun, kadar pegangan pasaran Mitsubishi mencatatkan rekod baru pada kadar 22.8% bagi Januari lalu.

Mitsubishi Triton menjadi satu-satunya model dalam segmennya yang mampu mencatatkan pertumbuhan positif dan membantu memperluas jualan keseluruhan jenama berkenaan dengan kenaikan 1.6% dari April 2019 hingga Januari 2020 berbanding tempoh sama tahun sebelumnya. Kalendar kewangan MMM ialah dari April 2019 hingga Mac 2020.

“Kami bangga kerana mampu menutup tahun 2019 dan memulakan tahun 2020 dengan positif. Triton berjaya mendapat sambutan pelanggan di Malaysia dengan DNA sebagai sebuah trak pikap dengan pengendalian terbaik. Kami komited untuk terus memberikan yang terbaik kepada semua pelanggan kami,” jelas CEO MMM, Tomoyuki Shinnishi.

Di dalam perkembangan sama, Triton double-cab melonjak ke kedudukan pertama dalam segmen trak pikap di empat kawasan dan negeri, termasuk Lembah Klang, Melaka, Pulau Pinang dan Kedah.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required