Honda BR-V 2020 telah dibuka tempahan, bakal dilancarkan di Malaysia pada suku pertama ini

Honda BR-V 2020 telah dibuka tempahan, bakal dilancarkan di Malaysia pada suku pertama ini

Honda Malaysia mengumumkan tempahan bagi BR-V 2020 telah pun mula dibuka. Crossover tujuh-tempat duduk versi terkini telah diberikan imej yang lebih segar dengan beberapa ciri yang dipertingkatkan. Ia dijadual akan dilancarkan di pasaran tempatan pada suku pertama (Q1) 2020.

Ciri luaran BR-V 2020 ini yang telah dipertingkatkan termasuklah rekaan hadapannya dengan padanan bampar bersama gril hadapan, kemasan bampar bawah dan lampu kabus hadapan baharu. Bukan itu sahaja, ia juga diberikan kemasan bampar bawah belakang baharu, di samping padanan antena sirip jerung dan rekaan roda aloi 16-inci baharu.

Malah untuk ciri dalamannya, BR-V 2020 ini turut ditampilkan dengan kemasukan tanpa kunci dan butang penghidup enjin yang kini standard untuk semua varian. Selain itu, ia juga menerima tempat duduk kulit upholstery baharu dengan tambahan kemasan merah.

Honda BR-V 2020 telah dibuka tempahan, bakal dilancarkan di Malaysia pada suku pertama ini

Sementara tempat duduk barisan ketiga boleh dilaraskan dengan nisbah 50:50 untuk fungsi kerusi dibaringkan dan kecondongan sekaligus memberikan ruang penyimpanan barangan di belakang berkapasiti 539 liter apabila tempat duduk barisan tersebut dibaringkan sepenuhnya. Jika semua tempat duduk berkedudukan biasa, kapasiti ruang penyimpanan barang di belakang hanya 223 liter.

Bagi mekanikalnya, BR-V 2020 ini masih dijanakan oleh enjin yang sama iaitu 1.5L SOHC i-VTEC dengan hamburan kuasa 120 PS pada 6,600 rpm dan tork 145 Nm pada 4,600 rpm, dengan padanan transmisi CVT.

Buat masa ini, Honda Malaysia masih belum mendedahkan harga atas jalan bagi BR-V 2020 ini. Adakah harganya akan lebih mahal berbanding model semasa memandangkan barisan model pemasangan tempatan (CKD) jenama ini dilaporkan mengalami kenaikan harga baru-baru ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

 

Add a comment

required

required