Honda mahu lancar EV kedua di Eropah pada 2022

Honda mahu lancar EV kedua di Eropah pada 2022

Honda e

Honda sedang merancang untuk melancarkan kereta elektrik (EV) sepenuhnya yang kedua di pasaran Eropah menjelang tahun 2022 susulan dengan pengenalan Honda e yang muncul dengan gaya retro. Pengeluar kereta terkemuka Jepun ini bakal memulakan penghantaran bagi Honda e pada musim panas ini. Ia dijangka mampu dijual sebanyak 10,000 unit setahun di benua berkenaan.

Memetik laporan yang disiarkan oleh Automotive News Europe, bos besar Honda Eropah, Tom Gardener berkata, EV kedua terbabit merupakan salah satu daripada empat model elektrifikasi Honda yang akan dilancarkan di antara tahun 2021 dan 2022. Walau bagaimana pun, beliau tidak mendedahkan perincian lanjut mengenai model tersebut.

Honda juga merancang untuk memperkenalkan versi hibrid penuh untuk model Civic generasi akan datang, dijadualkan pada tahun 2021. Bukan itu sahaja, pengeluar ini juga kemungkinan mahu mengeluarkan versi plug-in hybrid untuk Civic.

Honda mahu lancar EV kedua di Eropah pada 2022

Honda Crossstar

Selain itu, Honda juga merancang untuk mengimport beberapa model hibrid dari Jepun ke pasaran Eropah, ini temasuklah Accord dan juga Clarity PHEV. Seperti pengeluar kenderaan lain, Honda juga menambah barisan model janaan bateri dan juga hibrid elektrik bagi menepati piawaian peraturan emisi CO2 yang ditetapkan oleh Eropah.

“Antara agenda di Eropah ialah mempercepatkan langkah ke teknologi rendah dan sifar-emisi yang lebih cepat berbanding tempat lain di seluruh dunia,” ujar Gardner. Beliau turut berkata, SUV CR-V versi hibrid yang dilancarkan pada tahun 2018, kini menguasai 60% dalam keseluruhan jualan jenama tersebut di rantau itu. Untuk rekod, Honda tidak lagi menjual versi diesel bagi CR-V.

Honda juga dijangka akan memulakan jualan bagi Jazz yang hanya didatangkan dengan versi hibrid pada musim panas ini. Jazz juga akan mempunyai versi lain yang diberi nama Crosstar dengan penggayaan SUV crossover bersama rel bumbung, dan juga gril yang berbeza daripada Jazz. Selain itu, Honda juga akan meletakkan barisan model elektrifikasinya di bawah nama Honda e:TECHNOLOGY, contohnya Jazz hybrid yang akan dipadankan dengan lencana e:HEV.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required