New York International Autoshow 2020 April ini tidak ditunda atau dibatalkan – BMW, Merc, Audi tarik diri

New York International Autoshow 2020 April ini tidak ditunda atau dibatalkan – BMW, Merc, Audi tarik diri

Tidak seperti Geneva Motorshow 2020 yang mengambil keputusan untuk membatalkan penganjurannya pada awal Mac disebabkan penularan wabak COVID:19, New York International Autoshow (NYIAS) 2020 masih nekad untuk meneruskannya.

Dijadualkan berlangsung mula 10 hingga 19 April, dengan pembukaan untuk golongan wartawan pada 8 dan 9 April, presiden NYIAS, Mark Scheinberg berkata, jualan tiket untuk orang awam telah pun dibuka, malahan pengenalan kenderaan yang bakal dipamerkan juga dikekalkan.

“Buat setakat ini, kami masih meneruskan rancangan untuk penganjuran acara ini selagi tiada siapa yang berkata kami tidak boleh melakukannya,”ujarnya seperti yang dilaporkan oleh Automotive News Europe.

Walau bagaimana pun, beberapa jenama telah menarik diri daripada mempamerkan produk masing-masing iaitu BMW, Mercedes-Benz dan Audi yang mengambil keputusan untuk tidak menyertai acara tahun ini. Scheinberg berkata, terdapat 18 sidang media telah dijadualkan, meningkat sebanyak dua sesi berbanding tahun lalu dan juga sebanyak 50 pengenalan kenderaan Amerika Utara dan global telah direncanakan sepanjang penganjuran NYIAS 2020 ini.

“Kami telah menambah jumlah untuk pengenalan kenderaan, semuanya disebabkan pembatalan acara yang sama di Geneva. Malah jualan tiket juga telah meningkat sebanyak 17%. Ini menandakan industri automotif kita masih berjalan ke hadapan, begitu juga dengan kami,” ujar Scheinberg lagi.

Antara kenderaan yang bakal diperkenalkan di peringkat dunia dalam acara ini termasuklah
Ford Bronco Sport dan Volkswagen ID4.

NYIAS 2020 yang bakal berlangsung di Javits Center, yang terletak di tengah-tengah kota metropolitan New York juga bakal mengambil langkah pembersihan dan pembasmi kuman yang sewajarnya. Ini termasuklah untuk bilik rehat, lantai pameran, laluan pejalan kaki, dan apa saja objek yang disentuh oleh pengunjung. Malah terdapat 17 stesen hand-sanitizer tambahan juga akan ditempatkan di sekitar pusat konvensyen ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required