Ford gantung sementara operasi kilang produksi di India, Afrika Selatan, Thailand serta Vietnam

Ford gantung sementara operasi kilang produksi di India, Afrika Selatan, Thailand serta Vietnam

Semalam Ford Motor Co. telah mengumumkan penutupan sementara kilang produksi kenderaan dan enjin miliknya di India, Afrika Selatan, Thailand dan Vietnam sebagai langkah pencegahan wabak COVID-19.

Di India, penggantungan operasi kilang telah pun bermula sejak 21 Mac lalu, dan syarikat ini turut berkata, penutupan tersebut akan berterusan dalam tempoh beberapa minggu dan ia juga (penggantungan operasi) akan dibuat untuk pasaran lain.

“Kami akan meneruskan langkah ini pada masa yang tepat dan mengambil langkah-langkah keselamatan tambahan di semua kilang pengeluaran kami di pasaran antarabangsa,” ujar Presiden Kumpulan Pasaran Antarabangsa Ford Motor Co, Mark Ovenden seperti yang dilaportkan oleh Automotive News Eropah.

Minggu lalu, Ford bersama General Motors dan Fiat Chrysler, telah menggantung sementara kilang produksinya di Amerika Utara disebabkan faktor risiko COVID-19 ini. Malahan kilang produksi di benua Eropah juga telah ditutup sementara disebabkan faktor yang sama.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required