GrabExpress sedia penghantaran barangan keperluan

GrabExpress sedia penghantaran barangan keperluan

Selain pilihan untuk ambil sendiri pesanan di restoran, Grab turut menawarkan perkhidmatan GrabExpress untuk menghantar barangan anda. Kerana, tempoh Perintah Kawalan Pergerakan ini penting untuk dipatuhi oleh semua orang bertujuan mengekang penyebaran wabak Covid-19, maka ini mungkin satu lagi pilihan untuk memudahkan anda mengirim barang.

Fungsinya sama sahaja ketika anda menggunakan GrabFood. Cuma, yang dihantar adalah barangan dan bukannya makanan dari restoran. Selain itu, pengguna boleh menjejak perjalanan penunggang Grab dalam masa nyata dan lebih menarik, setiap penghantaran dilindungi insurans sehingga RM500. Pelanggan hanya perlu memastikan yang saiz kiriman mereka perlu berada tak lebih daripada 43 cm x 43 cm x 43 cm maksimum. Berat pula tak boleh lebih daripada 10 kg.

Upah asas yang dikenakan ialah RM3.60, dengan jarak enam km pertama akan dicaj 60 sen bagi setiap kilometer. Jarak enam ke 10 km berikutnya pula akan dikenakan 70 sen bagi satu kilometer. 10-20 km selepas itu, caj akan menjadi RM1 bagi setiap kilometer. Tambahan surcaj juga akan dikenakan bagi penghantaran yang dilakukan antara 11 pagi hingga dua petang dan enam petang hingga sembilan malam – kadarnya antara RM3-RM5, bergantung kepada situasi dan permintaan.

“Bagi memudahkan anda ketika tempoh PKP dan penjarakan sosial yang dikenakan oleh kerajaan ketika ini, GrabExpress akan memastikan anda tetap boleh mengirim barang. Makanan yang dimasak di rumah, sanitiser dan lain-lain barangan yang penting boleh dihantar tanpa ada sentuhan melalui GrabExpress,” jelas satu kenyataan yang dikeluarkan Grab.

Kepada semua, teruskan beri kerja sama untuk berada di rumah. Ini sumbangan paling kecil kita boleh lakukan ketika ini untuk membendung wabak Covid-19 daripada terus merebak. Dan, kalau perlu keluar untuk urusan penting, hanya seorang wakil keluarga sahaja dibenarkan berbuat demikian.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required