HondaGO sedia khidmat sewa motosikal di Jepun – harga antara RM160-RM1,040 sehari, pelbagai model

HondaGO sedia khidmat sewa motosikal di Jepun – harga antara RM160-RM1,040 sehari, pelbagai model

Selepas wabak Covid-19 reda nanti, mungkin ada yang akan memulakan perjalanan ke luar negara. Sekiranya anda tiba di Jepun, dan terasa seperti ingin menyewa motosikal untuk meneroka kawasan-kawasan tertentu, ini ada berita baik. Honda kini secara rasmi menawarkan khidmat itu melalui program HondaGo di wakil pengedar mereka yang terpilih.

Sekiranya anda berada di bandar besar seperti Tokyo, motosikal sememangnya tidak diperlukan kerana pengangkutan awam mereka sangat cekap, tapi kalau anda mahu meneroka ke luar bandar, ia mungkin adalah satu pilihan yang boleh diambil kira. Mengikut pengalaman kami, mencari tempat untuk menyewa motosikal juga bukanlah mudah, tapi dengan HondaGO, sekarang anda boleh berasa lebih lega.

Pelbagai model disediakan, bergantung kepada unit yang dimiliki oleh wakil pengedar tersebut, sementara harga pula dibahagi kepada dibahagikan bergantung kepada kapasiti enjin, dan tempoh masa penggunaan. Paling murah adalah untuk motosikal bawah 50 cc dengan harga 1,500 yen (RM60) bagi tempoh dua jam. Motosikal kategori Premium pula ditawarkan pada harga 16,000 yen (RM640) bagi tempoh masa sama.

HondaGO sedia khidmat sewa motosikal di Jepun – harga antara RM160-RM1,040 sehari, pelbagai model

Selain bayaran mengikut jam, anda juga boleh memilih pakej Long GOGO yang menawarkan penggunaan sehingga 55 jam (3 hari 2 malam) dengan harga 8,500 yen (RM340) bagi motosikal bawah 50 cc dan 51,000 yen (RM2,040) bagi model Premium. Bayaran insurans juga bergantung kepada kapasiti enjin motosikal, dengan paling murah adalah model bawah 50 cc iaitu 500 yen (RM20) satu hari, sementara bagi model Premium pula 3,000 yen (RM120) satu hari.

Antara model-model menarik yang kami lihat berada dalam senarai adalah seperti PCX elektrik, CBR250RR, ADV150, CB1300 Super Bol D’Or, Rebel 250 dan pelbagai lagi. Model yang berada dalam kategori Premium adalah seperti siri CRF1000L Africa Twin, Gold Wing dan CBR1000RR-R.

Kami sendiri sebelum ini pernah menyewa skuter 125 cc di Fukuoka dengan harga sekitar RM180 sehari dan ini membuktikan kadar sewa di sana memang tidak semurah negara Asia Tenggara. Jadi, harga yang ditawarkan oleh HondaGo ini boleh dikatakan mengikut standard di sana.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required