Ford akan hasilkan 50,000 ventilator dalam 100 hari

Ford akan hasilkan 50,000 <em>ventilator</em> dalam 100 hari

Dengan peningkatan jumlah kes COVID-19 di Amerika Syarikat yang kini telah mencecah sebanyak 140,000 pesakit, pelbagai syarikat di negara berkenaan telah tampil bagi membantu melawan wabak pandemik ini. Antara syarikat tersebut ialah pengeluar kereta Ford yang telah mengumumkan akan menghasilkan sejumlah 50,000 ventilator di kilang Rawsonville yang terletak di Michigan.

Bekerjasama dengan GE Healthcare, rekaan ventilator akan diberikan oleh Airon Corporation, syarikat pensendirian yang pakar dalam penghasilan produk sokongan hayat pneumatik berteknologi tinggi.

Ventilator Model A-E ciptaan syarikat berkenaan direka untuk mengoperasikan tekanan udara tanpa memerlukan elektrik dan ia boleh digunakan secara pantas di bilik kecemasan. Pengeluaran ventilator ini adalah bagi memenuhi permintaan yang tinggi di US, khususnya untuk pesakit COVID-19 yang sangat memerlukannya.

Ford akan menyediakan keupayaan pembuatannya untuk menghasilkan produksi yang lebih pantas dan juga akan menghantar pasukannya ke Melbourne, Florida untuk bekerja dengan Airon bagi meningkatkan produksi di sana – buat masa ini syarikat berkenaan menghasilkan tiga ventilator pNeuton Model A sehari.

Jadual produksi Ford akan menyaksikan penghasilan ventilator terbabit bermula di kilang Rawsonville pada 20 April ini, dengan sasaran 7,200 unit ventilator Model A-E seminggu. Ford turut mensasarkan sejumlah 1,500 unit akan tersedia menjelang akhir April, sebelum mempertingkatkan produksi ke 12,000 unit pada akhir Mei dan 50,000 unit pada 4 Julai.

50,000 unit terbabit menepati separuh daripada sasaran kerajaan US yang merancang untuk menghasilkan 100,000 unit ventilator dalam tempoh 100 hari, dan kilang Rawsonville akan beroperasi secara tiga shif termasuk menggajikan 500 sukarelawan bagi menepati jumlah sasaran pengeluaran.

“Ford dan GE Healthcare bekerjasama erat bagi menghasilkan ventilator ini secara pantas dan bagi mencapai jumlah yang disasarkan. Dengan itu, kami berharap dapat membantu pekerja kesihatan dalam menyelamatkan nyawa, itu keutamaan nombor satu kami,” ujar Jim Hackett, presiden dan CEO Ford.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required