Perodua sumbang RM2 juta untuk Tabung COVID-19

Perodua sumbang RM2 juta untuk Tabung COVID-19

Perodua yang sememangnya terkenal dengan sikap murah hati dalam kerja amal membantu masyarakat, turut tidak ketinggalan dalam menyumbang sebanyak RM2 juta kepada Tabung COVID-19 Agensi Pengurusan Bencana Negara (NADMA).

Selain sumbangan tunai, Perodua juga telah menyumbang 150 tilam, 200 bantal, 105 kotak air mineral, 15 kipas industri dan 300 pasang kasut getah kepada Hospital Sungai Buloh untuk membantu perjuangan menentang pandemik ini.

Sumbangan tunai tersebut telah diserahkan oleh Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Perodua Dato’ Zainal Abidin Ahmad kepada Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin di Pejabat Perdana Menteri sebentar tadi.

Tabung COVID-19 NADMA dilancarkan oleh Perdana Menteri pada 11 Mac lalu bagi menolong rakyat yang paling memerlukan bantuan akibat Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang bermula 18 Mac lalu.

“Kami berterima kasih kepada kerajaan Malaysia atas langkah-langkah ini. Perodua, bersama dengan seluruh rakyat Malaysia, berharap pandemik ini akan selesai dalam masa yang terdekat; juga dengan bilangan kes serta kematian yang minima. Kami juga mengucapkan takziah kepada mereka yang kehilangan orang tersayang akibat COVID-19.

“Kami juga sedang memantau kesan wabak ini ke atas ekosistem kami serta memastikan gaji, faedah kerja dan pekerjaan warga Perodua terjaga. Kami komited untuk mengamalkan penjarakan sosial seperti yang ditetapkan oleh pihak berkuasa untuk membendung penyebaran virus ini. Kepada para pelanggan kami secara khusus dan semua rakyat Malaysia secara umum, teruskan tinggal di rumah dan amalkan gaya hidup sihat,” kata Dato’ Zainal.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required