Nissan kurangkan pengeluaran di Thailand akibat Covid-19, satu kilang ditutup dan satu lagi beroperasi

Nissan kurangkan pengeluaran di Thailand akibat Covid-19, satu kilang ditutup dan satu lagi beroperasi

Pandemik Covid-19 yang sedang melanda seluruh dunia kini memberikan kesan kepada pelbagai perniagaan, dan Nissan telah membuat keputusan untuk mengurangkan jumlah pengeluaran produk mereka di Thailand.

Salah satu kilang mereka yang terletak di Samut Prakan telah ditutup buat sementara waktu sehingga 3 Mei 2020, sementara satu lagi kilang masih lagi dibuka, tetapi dengan jumlah pengeluaran yang dilaras semula untuk mengikuti permintaan pengguna.

Menurut laporan Bangkok Post, siaran akhbar yang dikeluarkan oleh Nissan juga menyatakan pelarasan semula turut akan dibuat pada operasi lain yang berkaitan, termasuk pemasangan enjin dan kelengkapan lain. Di Thailand, Nissan mempunyai lima anak syarikat yang termasuk dua pusat pengeluaran, serta 180 pusat pameran dan servis. Pada masa ini, pekerja pejabat juga sudah diarahkan bekerja dari rumah.

Nissan kurangkan pengeluaran di Thailand akibat Covid-19, satu kilang ditutup dan satu lagi beroperasi

“Matlamat kami adalah untuk menyambung operasi perniagaan seperti biasa secepat mungkin, tetapi dengan memastikan keselamatan dan kesihatan pekerja, keluarga serta masyarakat Thailand sebagai keutamaan,” kata presiden Nissan Thailand, Ramesh Narasimhan.

Beliau menambah, Nissan sedang mempertingkatkan usaha untuk melindungi pekerja, pelanggan serta komuniti semasa penularan wabak ini, dan yakin bekalan produk mereka mencukupi bagi permintaan sekarang. Rangkaian pengedaran jenama ini juga masih dibuka di seluruh Thailand.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required