Polis tambah 1 lokasi sekatan jalan, 5 jalan ditutup di Petaling Jaya mulai 10 April hingga tamat PKP fasa 2

Polis tambah 1 lokasi sekatan jalan, 5 jalan ditutup di Petaling Jaya mulai 10 April  hingga tamat PKP fasa 2

Polis daerah Petaling Jaya telah memaklumkan akan menambah satu lagi lokasi sekatan jalan raya yang akan dilaksanakan mulai jam 12 tengah malam 10 April ini di bawah Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) fasa kedua sehingga 14 April 2020.

Lokasi terbabit ialah Jalan PJU 7/1, Mutiara Damansara, (di hadapan MRT Mutiara Damansara, di kedua-dua belah arah). Ia adalah pertambahan bagi lokasi sekatan jalan raya sedia ada yang sebelum ini telah pun dilaksanakan iaitu di KM 0.3 Lebuhraya Sprint menghala tol Damansara dan Persiaran Surian di Pelangi Damansara (kedua-dua arah).

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, ACP Nik Ezanee Mohd Faisal turut berkata, terdapat lima penutupan jalan kekal (24 jam) telah dilaksanakan di kawasan berkenaan iaitu melibatkan laluan ke Mutiara Damansara, Damansara Perdana dan Flora Damansara. Jalan terbabit ialah Penchala Link arah Damansara susur masuk ke Mutiara Damansara/Damansara Perdana, LDP susur masuk ke Mutiara Damansara/Damansara Perdana, LDP susur masuk ke Jalan PJU 8/8 Flora Damansara, susur keluar ke Jalan PJU 7/8 (Ikea) dan lampu isyarat Jalan PJU 8/1 Damansara Perdana susur ke Penchala Link/Kepong.

Bagi pengguna yang perlu ke kawasan berkenaan atas urusan mustahak, bolehlah menggunakan laluan alternatif iaitu dari Damansara Perdana ke Penchala Link melalui Jalan PJU 7/9 Mutiara Damansara (BHP) dan dari Damansara Perdana ke Persiaran Surian melalui Jalan PJU 7/1 Mutiara Damansara.

Polis tambah 1 lokasi sekatan jalan, 5 jalan ditutup di Petaling Jaya mulai 10 April  hingga tamat PKP fasa 2

Klik untuk besarkan

Menurut ACP Nik Ezanee, penambahan lokasi sekatan jalan raya dan penutupan jalan ini adalah bagi mengehadkan perjalanan orang ramai agar terus mematuhi PKP serta membantu memutuskan rantaian wabak COVID-19.

Sejak 28 Mac lalu, polis daerah berkenaan turut menutup Jalan 5/46 Gasing Indah (Petaling Jaya), Jalan Persiaran Mahogani (Seksyen 9), Jalan Persiaran Jati (Seksyen 8) dan Jalan Persiaran Sungai Buloh (TSB) di Kota Damansara. Walau bagaimana pun, jalan alternatif yang masih boleh dilalui untuk ke Kota Damansara ialah Jalan Pantai Lebuh Raya Baru Pantai (NPE), Jalan Persiaran Kenanga-Tol Kota Damansara, Jalan Persiaran Surian-Palm Spring Kota Damansara dan Jalan Persiaran Tropicana-Casa Tropicana.

Malah mulai hari ini, PDRM telah pun menguatkuasakan tindakan kompaun sebanyak RM1,000 terhadap individu yang mengingkari PKP. Perkara ini telah pun diumumkan oleh Pengarah Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam (KDNKA) Bukit Aman, Datuk Seri Acryl Sani Abdullah Sani.

Katanya, kompaun terbabit tidak akan diberikan dalam sekatan jalan raya, sebaliknya pesalah PKP ini akan dibawa ke balai polis dan barulah kompaun terbabit diserahkan. Manakala bayaran kompaun perlu diselesaikan dalam tempoh dua minggu selepas tarikh ia dikeluarkan dan bayaran perlu dibuat di mana-mana pejabat Kementerian Kesihatan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required