Tak boleh balik kampung sambut Ramadan – menteri

Tak boleh balik kampung sambut Ramadan – menteri

Selain dari mengumumkan tiada sebarang bazar ramadan sama ada e-bazar atau bazar pandu lalu, Menteri Kanan (Kluster Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob turut menyatakan bahawa orang ramai tetap tidak dibenarkan pulang ke kampung untuk menyambut Ramadan ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) fasa tiga dilaksanakan, lapor Berita Harian.

Menurutnya, larangan itu masih lagi sama dan tidak berubah apabila kerajaan mengumumkan pergerakan rentas negeri sememangnya tidak dibenarkan sejak PKP fasa satu dan dua dilaksanakan sebelum ini.

“Pergerakan rentas negeri tidak dibenarkan sejak PKP fasa satu dan dua dilaksanakan. Ramadan nanti pun ia tetap tertakluk kepada undang-undang sama. Pergerakan rentas sempadan negeri tetap dilarang sepanjang tempoh PKP fasa tiga seperti yang diputuskan masa PKP fasa satu dan dua.

“Bermakna, pergerakan beramai-ramai untuk pulang ke kampung (menyambut Ramadan) juga tidak dibenarkan, memang tidak boleh,” katanya dalam sidang media harian yang berlangsung di Putrajaya sebentar tadi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required