PKP: Operasi mesin ATM kini hanya sampai 8 malam

PKP: Operasi mesin ATM kini hanya sampai 8 malam

Macam-macam alasan orang cari untuk mengesahkan tindakan mereka keluar rumah sepanjang PKP ini, terutama sekali di waktu malam ketika semua urusniaga seperti kedai makan telah ditetapkan tamat pada 8 malam sebelum ini.

Antara pemerhatian yang dilakukan oleh pihak berkuasa baru-baru ini, segelintir warga menggunakan alasan keluar rumah untuk ke mesin ATM bagi mengeluarkan duit. Disebabkan perkara ini, Menteri Kanan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob di dalam taklimat hariannya semalam memaklumkan bahawa semua operasi mesin ATM perlu ditamatkan pada jam 8 malam setiap hari (8 pagi hingga 8 malam sahaja) sepanjang baki PKP yang berlangsung.

“Polis memberi makluman kepada kita bahawa ramai orang yang masih keluar di sebelah malam dengan alasan untuk ke mesin ATM, menyatakan ada kecemasan. Jadi, komiti bertanggungjawab telah mengambil keputusan untuk menghadkan tempoh operasi semua mesin ATM. Tak ada lagi alasan untuk mereka keluar di sebelah malam untuk keluarkan wang,” tambah beliau.

Setakat semalam, jumlah kes baru positif Covid-19 di Malaysia sekali lagi dilaporkan di bawah 100 kes (84 kes sahaja), menjadikan jumlah keseluruhan 5,389 kes. Lengkuk graf positif jangkitan mungkin telah mendatar dan stabil, tetapi kita masih jauh daripada mengatasi jangkitan ini. Jadi, terus kekal di rumah melainkan anda terlibat dengan urusan atau perkhidmatan penting.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required