TVS beli Norton, pengeluaran kekal di United Kingdom

TVS beli Norton, pengeluaran kekal di United Kingdom

Jenama motosikal terkemuka dari United Kingdom (UK), Norton Motorcycles sudah bergelut dengan masalah kewangan agak lama dan sekarang ia telah pun dibeli oleh salah satu syarikat pengeluar motosikal terbesar di India iaitu TVS Motorcycles dengan harga 16 juta pound sterling (RM87.41 juta).

Laporan media di UK menyatakan individu yang dinamakan sebagai pengarah untuk Norton sekarang terdiri daripada K N Radhakrishnan, iaitu Presiden dan CEO TVS, serta Sharad Mohan Mishra yang juga adalah Presiden Strategi Kumpulan TVS Motor Company.

Perancangan masa hadapan Norton di bawah pemilikan baru ini masih belum diumum namun dalam laporan carandbike.com, Pengarah Urusan Bersama TVS, Sudarshan Venu menyatakan bahawa fasiliti rekaan dan pemasangan Norton masih akan kekal di Donington Park tetapi di premis yang baru.

“Kami akan mengambil alih semua pekerja kecuali beberapa sahaja, iaitu pengurusan lama. Pasukan rekaan dan pemasangan yang cukup kuat akan berada di bawah kami, dan kami akan menggunakan kekuatan mereka dan bekerjasama untuk menghasilkan lebih banyak motosikal jenama ini,” kata Sudarshan.

Beliau juga memberitahu setakat ini tiada perancangan untuk menghasilkan motosikal Norton berkapasiti rendah, dan memberitahu antara fokus sekarang adalah untuk meneruskan legasi serta produk yang ada serta membina semula nama Norton sebagai jenama motosikal premium.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required