UMW Toyota akan buka semula pusat servis terpilih

UMW Toyota akan buka semula pusat servis terpilih

UMW Toyota Motor Sdn Bhd (UMWT) telah mengumumkan bakal membuka semula beberapa pusat servis rasmi Toyota terpilih, serta memulakan operasi cawangan servis terpilih untuk kecemasan dan keperluan servis segera dalam kapasiti minimum. Langkah ini diambil selepas mendapat kelulusan MITI untuk kembali beroperasi berikutan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang telah memasuki fasa ketiga.

Walau bagaimana pun, buat masa ini, perkhidmatan kepada pelanggan adalah berdasarkan temujanji sahaja. Di mana pelanggan perlu menghubungi pusat servis terdekat untuk mengesahkan pusat servis berkenaan telah mula beroperasi, dan seterusnya menetapkan temujanji yang sesuai sebelum datang ke premis. Pelanggan juga dinasihatkan untuk sentiasa mematuhi PKP ketika dalam perjalanan.

Selain, UMWT turut akan tetap mengambil langkah-langkah seperti yang disarankan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) untuk memastikan keselamatan dan perlindungan pelanggan ketika mereka berada di pusat servis. Malah menasihati pelanggan agar terus menjaga jarak sosial sekurang-kurangnya satu meter atau lebih bagi mengelakkan kemungkinan jangkitan virus.

UMW Toyota akan buka semula pusat servis terpilih

“Kami selalu meletakkan pelanggan sebagai keutamaan, dan untuk itu semua kenderaan Toyota yang dihantar ke pusat servis akan diperiksa secara menyeluruh untuk memastikan ia berada dalam keadaan terbaik. Bagaimanapun, kami juga ingin menggesa pelanggan untuk terus mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan dan membantu untuk menghentikan penularan wabak Covid-19 di Malaysia,” ujar Presiden UMW Toyota Motor, K. Ravindran.

Berkenaan semua kenderaan yang dibeli daripada UMWT atau pengedar rasmi dengan tempoh jaminan sah yang berakhir di dalam tempoh PKP, lanjutan 30 hari akan diberikan bermula dari hari terakhir PKP dilaksanakan nanti.

UMWT juga akan terus menyediakan sokongan serta bantuan kepada semua pelanggan yang mempunyai sebarang kecemasan atau pertanyaan sepanjang tempoh PKP melalui talian hotline 1800-8-TOYOTA (869682) atau e-mel [email protected] bagi sebarang pertanyaan dan bantuan umum. Manakala untuk bantuan kecemasan 24 jam pula boleh hubungi 1800-888-247.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required