Tunjuk lagak tunggang lebih 260 km/j atas Jambatan Pulau Pinang, pemuda berumur 28 tahun ditangkap

Tunjuk lagak tunggang lebih 260 km/j atas Jambatan Pulau Pinang, pemuda berumur 28 tahun ditangkap

Zaman sekarang ini, demi mendapatkan populariti dalam media sosial, ramai yang sanggup memuat naik apa sahaja bahan termasuklah perkara yang melanggar peraturan. Itulah yang dilakukan oleh seorang pemuda dari Pulau Pinang, apabila memuat naik video beliau memecut laju atas Jambatan Pulau Pinang menggunakan motosikal Kawasaki ZX-6R.

Bukan setakat laju, motosikal itu juga dilihat dikerah hampir maksimum sehingga mencecah kelajuan 260 km/j dan bertukar-tukar lorong sehingga masuk ke lorong kecemasan. Tindakan ini bukan setakat menyalahi undang-undang, tetapi juga membahayakan nyawa pengguna jalan raya lain.

Penularan video ini atas talian turut mendapat perhatian pihak berkuasa dan membawa kepada penangkapan seorang lelaki yang merupakan jururawat hospital swasta berusia 28 tahun. Menurut laporan The Star, beliau ditangkap di sebuah rumah di Ayer Itam jam 5.52 petang semalam.

Suspek kini dilepaskan atas jaminan dan akan didakwa di bawah seksyen 42 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana memandu secara merbahaya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required