BMW X6 G06 tiba di Malaysia – xDrive40i RM729,888

BMW X6 G06 tiba di Malaysia – xDrive40i RM729,888

Diperkenalkan kepada dunia pada bulan Julai tahun lalu, kini BMW X6 generasi ketiga G06 sudah pun tiba di Malaysia dalam satu varian sahaja iaitu xDrive40i M Sport yang diimport sepenuhnya dan dijual pada harga RM729,800 bersama jaminan tanpa had batuan lima tahun dan pakej servis berkala percuma lima tahun.

Melihat kepada ukuran, X6 generasi baru ini mempunyai ukuran lebih besar berbanding sebelumnya, dengan panjang bertambah 26 mm, lebar bertambah 15 mm dan jarak roda bertambah 42 mm. Hampir keseluruhan rekaannya juga adalah baru dengan antara yang menyerlah adalah gril hadapan lebih besar yang boleh menyala, lampu hadapan BMW Laserlights, lampu LED tiga dimensi di belakang dan lampu kabus LED.

Model pasaran Malaysia ini juga dipasang dengan pakej BMW Individual Exterieur Line, yang menyaksikan penggunaan rel bumbung serta beberapa kemasan luar lain buatan aluminium. Pakej M Sport yang diberikan pula terdiri daripada sistem ekzos, brek, suspensi Adaptive M serta rim 21 inci yang dibalut tayar runflat.

Varian xDrive40i yang dibawa ke Malaysia ini menggunakan enjin petrol enam silinder sebaris 3.0 liter TwinPower Turbo yang dipadankan bersama transmisi Steptronic Sport lapan kelajuan untuk menghasilkan kuasa maksimum 340 hp pada 5,500 hingga 6,500 rpm dan 450 Nm tork pada 1,500 hingga 5,200 rpm. Pecutan 0-100 km/j boleh dilakukan dalam masa 5.5 saat manakala penggunaan bahan api bercampur pula pada tahap 9.0 l/100 km.

Melalui sistem BMW xDrive, kuasa dihantar kepada semua tayar dan pemandu juga boleh mengawal karekter kenderaan sama ada sporty ataupun lebih selesa dengan kawalan Driving Experience Control. Suspensi Dynamic Damper Control datang secara standard, dengan tetapan double wishbone di hadapan dan five-link di belakang.

Pada bahagian dalam, model ini dilengkapi dengan tempat duduk sport yang dibalut kulit Vernasca, stereng M yang dibalut kulit, kemasan Aluminium Tetragon, pedal M, bumbung panoramik (83% lebih besar), panel instrumen Sensatec, pendingin hawa automatik empat zon, sistem bunyi Harman Kardon 16 pembesar suara serta lampu suasana.

BMW X6 G06 tiba di Malaysia – xDrive40i RM729,888

BMW Live Cockpit Professional juga diberi standard untuk varian ini, di mana ia termasuk panel instrumen 12.3 inci, skrin sesentuh 12.3 inci Control Display dan dua skrin sesentuh 10 inci Rear-seat Entertainment Professional di belakang. Pemandu juga boleh menggunakan Head-Up Display, BMW Gesture Control dan BMW Intelligent Personal Assistant untuk berkomunikasi dengan kenderaan.

Pada bahagian keselamatan, model ini dilengkapi dengan Dynamic Stability Control (DSC), yang termasuk Dynamic Traction Control (DTC), Cornering Brake Control (CBC), Dynamic Brake Control (DBC) dan Antilock Braking System (ABS) dengan Brake Assist, Driving Assistant Professional dengan Active Cruise Control dan fungsi Stop&Go, Lane Departure Warning, Lane Change Warning, Lane Keeping Assistant, Lane Change Assistant serta amaran perlanggaran.

BMW X6 xDrive40i M Sport ditawarkan dalam enam warna iaitu Manhattan, Artic Grey, Riverside Blue, Carbon Black, Mineral White dan Flamenco Red. Ia kemudiannya boleh dipadankan dengan kemasan kulit BMW Leather Vernasca yang berwarna hitam atau Tacora Red (untuk warna luar Manhattan dan Riverside Blue sahaja).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required