VIDEO: Sylvain Guintoli tunjuk cara guna brek belakang dalam perlumbaan – penting dalam MotoGP

VIDEO: Sylvain Guintoli tunjuk cara guna brek belakang dalam perlumbaan – penting dalam MotoGP

Sepanjang tempoh kawalan pergerakan di seluruh dunia sekarang, apa yang banyak kita lihat dilakukan oleh pelumba profesional adalah berlatih di dalam kawasan rumah untuk mengekalkan kecergasan. Walaupun dengan aktiviti tersebut, masih banyak lagi masa terluang yang boleh diisi.

Salah seorang pelumba profesional yang juga penguji untuk jentera MotoGP Suzuki sekarang, Sylvain Guintoli mengambil peluang ini untuk berkongsi pengalaman beliau melalui video dalam Youtube. Antara yang terbaru, dimuat naik beberapa hari lepas adalah berkenaan penggunaan brek belakang semasa dalam perlumbaan.

Kami percaya anda pasti sudah banyak kali mendengar, semasa dalam litar, brek hadapan adalah bahagian paling penting untuk membantu memperlahankan jentera, tetapi ia tidak bermakna brek belakang tidak digunakan langsung.

Dalam video ini Guintoli memberitahu brek belakang juga penting terutamanya bagi jentera MotoGP dan beliau juga menerangkan bila dan kenapa beliau menggunakannya. Apa yang dibuat ada penjelasannya tapi beliau juga memberitahu ia bergantung kepada keselesaan.

Brek belakang sewaktu dalam perlumbaan digunakan semasa memperlahankan jentera sebelum masuk selekoh, semasa dalam selekoh dan juga sewaktu mahu keluar dari selekoh. Selain pedal di kaki, ada juga pelumba yang menggunakan tuil jenis tarik di bahagian kiri pemegang seperti skuter ataupun tuil jenis tekan di bahagian kiri.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required