Motosikal elektrik Super Soco masuk pasaran Malaysia November 2020 — barisan lengkap, dari RM16k?

Motosikal elektrik Super Soco masuk pasaran Malaysia November 2020 — barisan lengkap, dari RM16k?

Khabarnya, ada motosikal elektrik terbaru yang akan masuk ke pasaran Malaysia tahun ini. Difahamkan, barisan motosikal elektrik Super Soco dari China ketika ini sedang menunggu kelulusan Vehicle Type Approval (VTA) untuk membolehkannya dijual dan digunakan di Malaysia.

Bagaimanapun, perkembangan lebih terperinci berkaitan motosikal elektrik atau e-bike ini kemungkinan besar hanya akan dapat ketahui selepas tempoh PKP nanti. Sejauh mana khabar angin ini betul, itu kita lihat perkembangannya kelak.

Mungkin, keseluruhan barisan model Super Soco akan dibawa masuk untuk pasaran tempatan. Ini termasuk model TC Max dan e-bike TC dalam gaya retro serta TC naked sport. Ini juga dijangka mungkin akan diikuti oleh model-model seperti skuter elektrik CPx dan CUx, bergantung kepada situasi dan peraturan.

Motosikal elektrik Super Soco masuk pasaran Malaysia November 2020 — barisan lengkap, dari RM16k?

Tiada sebarang maklumat berkaitan harga untuk pasaran tempatan buat masa ini. Tetapi, berdasarkan jualan motosikal berkenaan di pasaran Eropah dan UK, ia mungkin memberikan sedikit petunjuk. Super Soco TC dijual pada harga 3,748 pound Sterling (RM20,333), sementara CUx pula pada harga 2,811 pound Sterling (RM15,247).

Ketika ini, difahamkan Super Soco Malaysia sedang dalam usaha untuk memastikan pematuhan peraturan tempatan bagi model-model motosikal elektrik ini. Jika semuanya berjalan lancar, ini akan memberikan pengalaman baru kepada tunggangan dan gaya hidup pengguna di Malaysia.

Siri TC dan TS bagi Super Soco e-bike ini didatangkan dengan motor elektrik Bosch yang dipasangkan pada hub, memberikan 120 Nm tork dan jarak perjalanan 80 km. Sementara itu bagi e-skuter CPx dan CUx, ia dilengkapi bateri 60-Volt, 30 Ah yang membekalkan jarak perjalanan 75 km dengan motor elektrik Bosch 130 Nm tork.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required