Baru-baru ini imej hatchback Kia Picanto 2021 telah ditemui oleh Korean Car Blog, dengan model tersebut menggunakan plat nama Morning, bermakna ia adalah untuk pasaran domestik dan juga beberapa negara lain.

Gambaran bagi model domestik ini muncul menerusi penggambaran komersial di Frankfurt, di mana ia kelihatan ditampilkan dengan gril ‘hidung harimau’ yang bersambung ke lampu utama, dipadankan dengan kemasan perak pada setiap sisinya. Model pasaran Korea ini turut dipadankan dengan sepasang palang perak melintasi bahagian gril, berbanding tona merah pada model Eropah.

Lampu nyalaan siang empat-poin juga kelihatan secara iluminasi, dan bahagian hujung hadapannya dilengkapi bampar yang mirip dengan model Eropah, bersama lampu kabus antara perumah tona perak. Malah turut ditampilkan kemasan gril bawah dengan rona warna hitam berkilat melintasi bahagian bawah gril, dan dilunjurkan hingga ke corong sisi.

Menerusi imej yang bocor ini juga, pertama kali dapat melihat bahagian belakang Picanto facelift ini, kelihatan lampunya yang cukup bergaya, dengan seksyen bawah memiliki kesinambungan menghala ke bahagian bawah tailgate. Bambar belakang umpama refleksi dengan corong hadapan, sementara perumah ekzos trapezoidal berkembar menambahkan lagi gayanya seperti perumah lampu kabus di hadapan.

Bagi roda jentera warna kuning ini, ia ditampilkan dengan kemasan machine, dengan set lapan-jejari menyerupai model Eropah. Hatchback ini dijangka diperkenalkan di pasaran Eropah pada hujung tahun ini atau awal tahun 2021, menurut Korean Car Blog.

Bagi pilihan penjana kuasanya, dijangka ia akan terus menggunakan enjin 1.0 liter tiga-silinder (67 PS/96 Nm) dan 1.25 liter empat-silinder (84 PS/122 Nm). Malah enjin 1.0 liter pengecas turbo suntikan-terus dengan kuasa 100 PS dan tork 172 Nm juga dijangka bakal ditampilkan. Dan kesemua pilihan enjin itu mungkin dipadankan sama ada dengan kotak gear manual lima-kelajuan atau automatik empat-kelajuan.

GALERI: Kia Picanto 2021 spyshot