PKP: ETCM umum 10 pusat servis telah dibuka semula

PKP: ETCM umum 10 pusat servis telah dibuka semula

Edaran Tan Chong Motor (ETCM), selaku pengedar rasmi Nissan, telah mengumumkan pembukaan semula 10 pusat servis terpilih yang dioperasikan oleh Tan Chong Ekspres Auto Servis Sdn. Bhd. (TCEAS) selepas menerima kebenaran daripada Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI). Walau bagaimana pun, bagi mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), hanya sistem ‘Drop off and Pick-up’ sahaja yang akan dilaksanakan. Ini bermakna, para pelanggan tidak dibenarkan untuk menunggu kenderaan diselenggara di premis berkenaan.

Jadi, pelanggan yang mahu menghantar kenderaan masing-masing untuk diselenggara, perlulah membuat temujanji lebih awal dengan cara menelefon pusat khidmat pelanggan Nissan di talian 1800-88-3838, atau pusat servis berhampiran. Selain itu, pilihan lain termasuk mengaturkan temujanji menerusi aplikasi DriveOn atau laman web TCEA. Malah pelanggan juga dinasihati agar memilih pusat servis yang terhampir selaras dengan peraturan yang ditetapkan sepanjang tempoh PKP, iaitu pergerakan dalam jarak radius 10 kilometer dari rumah masing-masing.

Senarai 10 pusat servis yang dibuka adalah seperti berikut:

PKP: ETCM umum 10 pusat servis telah dibuka semula

Sebagai langkah kesihatan dan keselamatan, TCEAS akan mempraktikkan pemeriksaan suhu badan dan penjarakkan social untuk semua kakitangan pusat servis dan pelanggan. Malah kakitangan TCEAS juga diwajibkan memakai penutup hidung dan mulut serta sarung tangan. Bahkan penutup hidup dan mulut serta hand sanitizer juga akan diberikan secara percuma kepada pelanggan. Premis juga akan kerap disembur dengan cecair pembasmi kuman, begitu juga dengan kenderaan pelanggan yang turut akan dinyah kuman sebelum dan selepas diselenggara.

TCEAS juga memaklumkan pembayaran tanpa sentuhan amat digalakkan bagi mencegah penularan COVID-19. Dalam hal lain, ETCM turut memaklumkan pusat servis kendalian TCEAS yang lain akan dibuka semula mengikut peringkat. Untuk maklumat lanjut, sila layari laman web www.tceas.com atau hubungi Pusat Khidmat Pelanggan Nissan di talian 1800-88-3838.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required