Proton mulai operasi pusat 3S dan kilang secara berperingkat pada 5 Mei dengan SOP norma baharu

Proton mulai operasi pusat 3S dan kilang secara berperingkat pada 5 Mei dengan SOP norma baharu

Selaras dengan pengumuman Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin bahawa Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) yang membolehkan pelbagai perniagaan beroperasi semula dengan SOP norma baharu bermula 4 Mei 2020, jenama atomotif nasional, Proton mengesahkan bahawa operasi syarikat mereka akan dimulakan semula secara berperingkat mulai esok.

Walau bagaimanapun menurut Proton, setiap operasi mereka tidak akan berjalan sepenuhnya pada 5 Mei nanti, sebaliknya ia akan dimulakan secara berperingkat dan akan mematuhi setiap arahan dan syarat seperti yang disarankan oleh pihak berkuasa.

Pusat jualan dan servis akan beroperasi semula esok, tetapi pembukaan semula ini tertakluk pada cawangan-cawangan yang terletak di zon kuning dan hijau, dan semua premis dan kakitangan perlu mematuhi protokol keselamatan yang ketat seperti yang disarankan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN) Malaysia dalam usaha untuk mengekang penyebaran virus COVID-19.

Proton mulai operasi pusat 3S dan kilang secara berperingkat pada 5 Mei dengan SOP norma baharu

“Proton akan kembali memulakan semua aktiviti perniagaan secara berperingkat. Namun, kami tetap akan mengutamakan keselamatan pelanggan dan kakitangan kami dan selari dengan seruan Perdana Menteri untuk menyesuaikan keadaan dengan norma baharu, kami akan memperkenalkan satu protokol khas di semua kawasan,” kata Dr Li Chunrong, Ketua Pegawai Eksekutif Proton.

Selain operasi-operasi peruncitan ini, Proton juga akan memulakan operasi pengeluaran di kilang-kilangnya di Tanjung Malim dan Shah Alam secara berperingkat bermula esok, termasuk pejabat korporatnya di Pusat Kecemerlangan Proton (COE), dengan mempraktikkan amalan kerja baharu bagi meminimakan risiko jangkitan.

“Kami ingin meyakinkan semua pelanggan bahawa kami akan berusaha seboleh mungkin dalam memastikan keselamatan dan kesihatan anda terjamin. Sebagai pengeluar automotif yang bertanggungjawab, keselamatan tetap menjadi keutamaan kami,” tambah Dr. Li.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required