Perintah berkurung di Eropah dilonggar, pelumba mula lepaskan gian belasah motosikal dalam litar

Selepas dimulakan sekitar pertengahan bulan Mac lalu, perintah berkurung di seluruh Eropah sudah dilonggarkan dengan menyaksikan banyak perniagaan kembali dibuka dan orang ramai juga kembali melakukan aktiviti dalam keadaan yang terkawal.

Bagi pelumba motosikal profesional pula, berita baik ini terus disambut dengan latihan menunggang sebenar atas motosikal, meskipun siri perlumbaan tidak diketahui bila akan kembali disambung. Sepanjang tempoh berkurung, kebanyakan mereka cuma melakukan latihan kecergasan dalam rumah ataupun bermain permainan video.

Kini anda sudah boleh melihat mereka kembali melepaskan geram menunggang motosikal di tempat masing-masing. Antara yang menaikkan video dalam media sosial adalah Alex Rins yang berada di Pas de La Casa, Perancis dan beberapa pelumba yang berlatih di The Ranch milik Valentino Rossi termasuk Luca Marini dan Franco Morbidelli.

Pelumba tempatan seperti Hafizh Syahrin juga sudah kelihatan mula keluar rumah, tetapi untuk latihan kecergasan mengayuh basikal. Komitmen yang beliau tunjukkan juga agak tinggi memandangkan sekarang bulan berpuasa dan ia tidak diambil sebagai alasan.

Penganjur MotoGP, Dorna Motorsports setakat ini masih belum membuat pengumuman bila perlumbaan akan dijalankan semula tetapi mereka telah menghantar cadangan serta berbincang dengan beberapa negara dalam Eropah untuk menganjurkan baki 12 ke 14 perlumbaan lagi dalam benua itu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required