Kia Grand Carnival versi 11 tempat duduk dilancar untuk pasaran Malaysia – satu varian, RM179,888

Kia Grand Carnival versi 11 tempat duduk dilancar untuk pasaran Malaysia – satu varian, RM179,888

Naza Kia Malaysia Sdn Bhd telah memperbaharui model Grand Carnival dengan memperkenalkan versi 11 tempat duduk yang dijual pada harga RM179,888 tidak termasuk insurans. Ia datang dengan jaminan lima tahun atau 150,000 km.

Perubahan utama yang diberikan adalah pada tempat duduk, di mana secara maksimum, ia boleh menempatkan 11 orang dalam kenderaan, sementara sebelum ini cuma ada lapan tempat duduk sahaja. Kesemuanya dibahagikan kepada empat barisan.

Tiga tempat duduk paling belakang boleh dilipat rata sekiranya pemilik memerlukan ruang meletak barangan, sementara untuk dua barisan di hadapannya, tempat duduk di bahagian tengah boleh dilipat ke atas untuk menyediakan laluan bagi penumpang masuk ke belakang.

Kebanyakan bahagian lain masih tidak berubah seperti Grand Carnival yang pernah dilancar sebelum ini, termasuklah enjin iaitu unit diesel R 2.2L CRDi 2,199 cc yang digabungkan bersama transmisi automatik lapan kelajuan, untuk menghasilkan kuasa 200 PS pada 3,800 rpm dan 440 Nm tork pada rpm antara 1,750 hingga 2,750.

Lampu utama MPV ini menggunakan unit projector halogen, bersama lampu siang LED manakala lampu kabus yang terletak di penjuru bampar pula adalah unit projector. Rim menggunakan unit 18 inci yang dibalut tayar 235/60 sementara pintu belakang pula kedua-duanya adalah kuasa elektrik.

Kemudahan lain yang diberikan pada Grand Carnival baru ini adalah termasuk empat soket pengecas USB, rak bumbung, semua tingkap automatik turun dan naik dengan sentuhan satu butang, cruise control, panel meter Mono TFT LCD 3.5 inci, skrin sesentuh untuk infotainmen tujuh inci, sistem masuk tanpa kunci dan kamera belakang.

Kia Grand Carnival versi 11 tempat duduk dilancar untuk pasaran Malaysia – satu varian, RM179,888

Pada bahagian keselamatan pula, MPV ini dilengkapi dengan Electronic Stability Control, Hill Start Assist Control, enam beg udara, cagak ISOFIX, ABS, BA dan Park Assist System. Tangki bahan api berkapasiti 80 liter manakala kapasiti ruang barangan adalah antara 33 hingga 2,335 liter.

Kia Grand Carnival versi 11 tempat duduk ini boleh didapati dalam empat warna iaitu Snow White Pearl, Silky Silver, Aurora Black Pearl dan Panthera Metal.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required