Niu MQi2 – pelancaran skuter elektrik atas talian kumpul 3.5 juta penonton, 33,878 terjual di China

Niu MQi2 – pelancaran skuter elektrik atas talian kumpul 3.5 juta penonton, 33,878 terjual di China

Meskipun perintah berkurung di China sudah dilonggarkan, pengeluar motosikal elektrk, Niu, masih tidak mahu melakukan acara yang mengumpulkan ramai orang dan melancarkan produk terbaru mereka, Niu MQi2 secara atas talian. Menariknya, dalam masa empat jam siaran secara langsung tersebut, ia telah berjaya mengumpul 3.5 juta penonton dan 33,878 tempahan telah diterima.

Skuter elektrik ini datang dalam dua varian iaitu MQi2 Lite dan MQi2 Citi, dengan harga masing-masing 4,599 RMB (RM2,819) dan 5,199 RMB (RM3,186). Direka khas untuk pasaran China, MQi2 ini lebih sesuai digunakan dalam bandar, dengan jarak yang tidak terlalu jauh.

Kedua-dua varian digerakkan oleh motor elektrik 400W namun versi Lite mendapat bateri lithium ion 48 volt 16 Ah yang mempunyai berat 6.5 kg manakala versi Citi menggunakan bateri 20 Ah seberat 6.7 kg. Kelajuan maksimum skuter elektrik ini dihadkan kepada 25 km/j dan jarak maksimum dikatakan boleh mencecah 65 km.

Niu MQi2 – pelancaran skuter elektrik atas talian kumpul 3.5 juta penonton, 33,878 terjual di China

Kelengkapan pada MQi2 agak ringkas dengan suspensi jenis teleskopik di hadapan, monoshock di belakang, brek cakera di depan dan brek dram di belakang. Walaupun begitu, pengguna masih boleh menyambungkan telefon pintar kepada sistem skuter ini untuk memaparkan maklumat penting termasuk lokasinya.

Hanya satu tempat duduk disediakan pada MQi2 dan ia mempunyai ketinggian 735 mm dari tanah. Pelanggan yang membuat tempahan atas talian untuk skuter ini di China boleh memilih penghantara terus ke rumah ataupun ambil sendiri di 1,050 wakil pengedar mereka di negara itu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required