VIDEO: Geely Haoyue VX11 2020 tujuh-tempat duduk

Geely telah menunjukkan sebuah video teaser bagi SUV flagship keluarannya, Haoyue VX11 2020. Video berkenaan merupakan campuran imej janaan komputer dan juga sedutan sebenar SUV terbabit yang dirakam di ibupejabat syarikat itu di Hangzhou.

Agak sukar untuk melihat dengan pasti saiz sebenar SUV Haoyue daripada sedutan video ini. Bagaomanapun, ia akan menjadi SUV paling besar yang pernah dikeluarkan oleh Geely. Ukurannya adalah seperti berikut; 4,835 mm panjang, 1,900 mm lebar, 1,780 mm tinggi dengan jarak antara roda 2,815 mm. Ini lebih kurang saiz yang sama dengan Mazda CX-8, dan lebih besar daripada Hyundai Santa Fe.

Turut ditunjukkan ialah keadaan kokpit pemandunya, menampilkan stereng tiga jejari balutan kulit, panel instrumen digital, skrin sentuh lebar dengan kemasan krom dikelilingnya serta tombol kawalan multimedia fizikal. Model paling tinggi lengkap dengan kawalan pendingan hawa empat zon dengan corong di barisan kedua.

VIDEO: Geely Haoyue VX11 2020 tujuh-tempat duduk

Babak terakhir juga menampakkan rekaan unik lampu belakang LED pada Haoyue, pintu belakang kuasa elektrik serta ruang kargo yang besar. Model pra-pengeluaran ini didatangkan dengan lima-tempat duduk, yang menurut Geely akan memberikan kapasiti ruang barangan 2,370 liter dengan barisan kedua dilipat. Versi tujuh-tempat duduk pula akan mempunyai ruang 2,050 liter, memadai untuk mengangkut barangan keperluan rumah seperti peti sejuk.

Ketika ini, khabar angin menyatakan yang Geely Haoyue akan didatangkan dengan enjin petrol turbocas untuk pasaran China. Ia bermula dengan unit 1.5 liter tiga-silinder dengan janaan 174 PS dan 225 Nm tork, dan juga unit pada Boyue, 1.8 liter empat-silinder yang menghasilkan 181 PS dan 300 Nm tork. Gandingan transmisi pula ialah dari jenis klac berkembar tujuh-kelajuan yang menghantar kuasa ke roda hadapan.

Jika anda belum tahu, kami pernah tunjukkan ilustrasi digital bagaimana sekiranya model ini dijelmakan sebagai model Proton X90 yang lebih besar, serta imej bayangan sekiranya ia sebuah trak pikap Proton.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required