Trak pikap Proton dengan muka seperti X90/Haoyue

Trak pikap Proton dengan muka seperti X90/Haoyue

Ini adalah satu lagi lukisan render yang menggunakan inspirasi daripada model Geely Haoyue VX11. Masih lagi dihasilkan oleh Theophilus Chin, hasil kali ini dijadikan sebagai sebuah trak pikap, dan diterapkan dengan identiti Proton seperti lukisan render X90 sebelum ini.

Hampir keseluruhan bahagian hadapannya sama seperti bayangan X90 tersebut, cuma bahagian belakangnya diubah untuk menjadi trak pikap. Pada bahagian tepi terdapat pemijak kaki untuk memudahkan pengguna naik ke dalam kereta sementara di atas bumbung pula terdapat rel yang boleh digunakan untuk pemasangan rak membawa barangan.

Theo tidak mengambil sebarang bahagian belakang trak pikap lain untuk projek ini, sebaliknya menghasilkan sendiri rekaan yang mengikut konsep. Anda boleh lihat, lengkuk roda serta kemasan di bawah pintu trak pikap ini juga sebenarnya adalah sama seperti Haoyue.

Trak pikap Proton dengan muka seperti X90/Haoyue

Bahagian roda sudah tentu menggunakan tayar yang lebih tebal seperti kebiasaan trak pikap yang keluar dari kilang manakala lampu belakang pula lebih mirip kepada unit yang terdapat pada Nissan Navara. Walaubagaimanapun, bahagian lampu penunjuk arah dan lampu undur di dalamnya kelihatan lebih besar.

Antara dua lukisan render berasaskan Haoyue yang telah dihasilkan sebelum ini, versi SUV X90 nampak lebih meyakinkan kerana ia boleh mengambil terus pakej pada Haoyue termasuk pilihan enjin tiga silinder petrol 1.5 liter atau 1.8 liter. Versi trak pikap pula pastinya perlu menggunakan enjin diesel supaya lebih berpadanan dengan kegunaannya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required