Honda HR-V RS di M’sia kini terima pilihan upholsteri kulit perang gelap – harga kekal bermula RM124,800

Honda HR-V RS di M’sia kini terima pilihan upholsteri kulit perang gelap – harga kekal bermula RM124,800

Ini berita untuk mereka yang berminat untuk membeli Honda HR-V RS – jika anda rasa ruang dalaman dengan upholsteri kulit berwarna hitam agak bosan, Honda Malaysia kini turut menawarkan pilihan balutan kulit berwarna perang gelap untuk SUC segmen-B berkenaan.

Lagi berita baik, tiada tambahan harga akan dikenakan jika anda memilih tema warna baharu ini, di mana ia kekal dijual pada harga atas jalan tanpa insuran RM124,800.

Balutan kulit tersebut bukan hanya diberikan pada kesemua tempat duduk, malah ia turut meliputi kemasan kulit pada konsol tengah, panel papan pemuka dan juga pada panel pintu. Tiada perubahan pilihan untuk warna badan luar – anda masih ditawarkan dengan tiga warna berbeza iaitu Red Pearl, Modern Steel Metallic dan White Orchid Pearl.

Honda HR-V RS pasaran Malaysia dijana oleh enjin 1.8 ,iter SOHC i-VTEC berkuasa 142 PS pada takat 6,500 rpm dan tork maksima 172 Nm pada takat 4,300 rpm. Kuasa dihantar hanya ke roda hadapan menerusi kotak gear CVT automatik. Selain dari rupa lebih sporty, model tertinggi RS ini juga menerima sistem stereng dengan nisbah gear bervariasi (VGR) yang tidak ditawarkan pada varian lain.

Senarai kelengkapan lain juga masih kekal termasuk rim aloi 18-inci, pakej penggayaan RS, lampu hadapan dan lampu kabus LED, skrin Audio Display tujuh-inci, sistem pendingin hawa automatik, brek parkir elektronik, dan juga tempat duduk pemandu larasan elektrik lapan-hala.

Untuk keselamatan, Honda HR-V RS ini dibekalkan dengan enam-beg udara, sistem kestabilan elektronik (VSA), bantuan mula mendaki (HSA), isyarat berhenti kecemasan (ESS) dan juga kamera pemantau titik buta Honda LaneWatch.

GALERI: Honda HR-V RS pasaran Malaysia dengan upholsteri hitam

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required