Kia Carnival – teaser model generasi ke-empat ditunjukkan, dijangka dilancarkan pada Q3 2020

Kia Carnival – <em>teaser</em> model generasi ke-empat ditunjukkan, dijangka dilancarkan pada Q3 2020

Kia Carnival serba baharu dijangka akan diperkenalkan pada suku ketiga tahun 2020, dan pengeluar kenderaan Korea ini telah pun memberikan imej pandangan pertama dengan menayangkan teaser imej luaran MPV generasi ke-empat tersebut.

Carnival atau turut dikenali sebagai Sedona di beberapa pasaran lain, telah ditampilkan dengan imej yang lebih bergaya dengan rekaan yang diinspirasikan dari SUV termasuk perincian baharu yang lebih futuristik. Wajahnya juga umpama bersalin kulit, lebih segar dengan kehadiran lampu utama berteknologi tinggi bersama gril “tiger-nose” yang menjadi ikonik jenama ini.

Hujung hadapan pula tampil dengan rekaan binaan simfonik, dengan perincian yang lebih kemas, ditampilkan ciri lebih teknikal yang memberikan aura lebih harmoni dengan tenaga struktur.

Kia Carnival – <em>teaser</em> model generasi ke-empat ditunjukkan, dijangka dilancarkan pada Q3 2020

Grand Carnival 2.2D LX 11-tempat duduk generasi ketiga

Untuh bahagian sisinya, MPV ini menerima garisan karakter yang lebih menyerlah merentangi keseluruhan panjang badannya, menghubungkan efek bagi lampu hadapan dan belakang. Sementara perumah kaca pula lebih berkarakteristik dengan sirip krom baharu, yang dilanjutkan sehingga ke belakang.

Kia turut berkata Carnival baharu ini mampu menarik perhatian keluarga muda dengan adanya kombinasi inovasi, fleksibeliti dan gaya. Selepas pengenalannya di Korea, MPV baharu ini juga akan dipasarkan di beberapa pasaran lain.

Pada masa ini, Grand Carnival generasi ketiga telah pun diperkenalkan di Malaysia pada Mei lalu, dengan kapasiti 11-tempat duduk. Varian 2.2D KX dan 2.2D SX lapan-tempat duduk masing-masing dijual pada harga RM155,148 dan RM183,766, harga atas jalan tanpa insurans, susulan pengumuman kerajaan yang menurunkan cukai jualan (SST) sehingga 31 Disember ini. Manakala varian 2.2D LX 11-tempat duduk kekal dengan harga RM179,888.

GALERI: Kia Grand Carnival 2.2D LX

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required