Toyota Gazoo Racing Musim Ketiga – RM360k untuk pemenang kelas Sporting dan Super Sporting

Toyota Gazoo Racing Musim Ketiga – RM360k untuk pemenang kelas <em>Sporting </em> dan <em> Super Sporting</em>

UMW Toyota Motor (UMWT) telah menyampaikan hadiah buat pemenang Toyota Gazoo Racing Vios Challenge Musim Ketiga, yang berlangsung semalam di ibu pejabat syarikat berkenaan di Shah Alam. Trofi kemenangan dan hadiah disampaikan oleh Timbalan Pengerusi UMWT yang juga merupakan Ketua Pegawai Permotoran Toyota Gazoo Racing Malaysia Akio Takeyama.

Bagi kelas Super Sporting yang disertai oleh pelumba profesional dimenangi oleh Tengku Djan Ley Tengku Mahaleel. Manakala bagi juara kelas Sporting untuk pelumba amatur pula dinobatkan kepada Hayden Haikal, yang merupakan pelumba paling muda dalam siri ini. Setiap pemenang yang mewakili kelas masing-masing membawa pulang hadiah utama iaitu wang tunai bernilai RM100,000.

Bagi kelas Super Sporting, Mark Darwin dari Laser Motor Racing berjaya menduduki tempat kedua dan Freddie Ang dari Telagamas Toyota pula di tempat ketiga. Masing-masing membawa pulang wang tunai sebanyak RM50,000 dan RM30,000. Bagi kelas Sporting pula, pelumba berusia 18 tahun Bradley Benedict Anthony berjaya memenangi tempat kedua dan membawa pulang wang tunai sebanyak RM50,000. Manakala di tempat ketiga bagi kategori sama pula dimenangi oleh Haji Sutan Mustaffa yang memperoleh weang tunai sebanyak RM30,000.

Bagi kelas Promotional yang disertai oleh pelumba selebriti, bagi musim ketiga ini, personaliti TV Shawn Lee berjaya mengekalkan kejuaraannya buat kali kedua dalam Vios Challenge. Manakala aktor Shukri Yahaya, yang juga pencabar terdekatnya sejak beberapa tahun ini, berjaya di tempat kedua dan personaliti TV Nabil Ahmad pula di tempat ketiga. Walau bagaimana pun, tiada wang tunai yang ditawarkan untuk kelas Promotional ini.

Untuk Musim Ketiga ini, sebanyak tiga daripada empat pusingan yang dijadualkan yang mampu dihabiskan. Ini kerana pusingan terakhir yang sepatutnya dijadualkan berlangsung di Litar Antarabangsa Sepang pada April lalu terpaksa dibatalkan disebabkan pandemik COVID-19 dan juga susulan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Persatuan Permotoran Malaysia (MAM) telah memutuskan bahawa tiga pusingan untuk Musim Ketiga yang berjaya diselelsaikan ini sudah pun menepati kriteria sebanyak 75% bagi siri perlumbaan untuk menetapkan juara keseluruhan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required