Honda Civic facelift 2020 duduki carta teratas segmen-C – lebih 6,500 tempahan; 2,900 telah dihantar

Honda Civic facelift 2020 duduki carta teratas segmen-C – lebih 6,500 tempahan; 2,900 telah dihantar

Honda Civic facelift 2020 yang dilancarkan pada Februari lalu, kini kekal menduduki carta teratas bagi kenderaan segmen-C. Menurut Honda Malaysia, lebih 2,900 unit Civic telah pun dihantar kepada para pelanggan di seluruh negara, mewakili jangkaan perkongsian pasaran sebanyak 70%.

Buat masa ini, model Honda ketiga terlaris di Malaysia, dengan bahagian sentral telah menyumbang sebanyak 44% daripada keseluruhan jualan, diikuti 17% dari bahagian selatan dan 15% pula di bahagian utara. Manakala White Orchid Pearl menjadi warna paling popular, dengan 42% pelanggan telah memilih warna berkenaan.

Sehingga Jun 2020, Honda Malaysia telah merekodkan lebih 6,500 unit tempahan bagi Civic baharu ini, dan tempoh masa menunggu dianggarkan sekitar satu bulan. Jualan juga meningkat hasil pengecualian cukai jualan, yang menyaksikan harga bagi Civic pemasangan tempatan ini turun sehingga RM5,000.

CEO dan Pengarah Urusan Honda Malaysia, Toichi Ishiyama berkata, “Walau pun Malaysia sedang melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP), kebanyakan perniagaan masih terus beroperasi mengikut garis panduan dan prosedur operasi standard yang ditetapkan oleh kerajaan. Semua industri, termasuk industri automotif, bersemangat untuk membantu negara menuju ke arah pemulihan ekonomi.”

GALERI: Honda Civic 1.8S 2020

GALERI: Honda Civic 1.5 TC Modulo 2020

GALERI: Honda Civic 1.5 TC-P 2020

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required