GALERI: Mazda CX-8 2.2D AWD High — dari RM206k

GALERI: Mazda CX-8 2.2D AWD High — dari RM206k

Mazda CX-8 merupakan satu daripada SUV tiga-barisan tempat duduk yang ditawarkan oleh Bermaz untuk pasaran Malaysia ketika ini, selain CX-9. Dilancarkan November tahun lalu, CX-8 datang dalam lapan varian, dengan spesifikasi paling tinggi pada model 2.2D AWD High yang anda lihat ini.

Tanpa SST ketika ini, varian berkenaan dijual pada harga RM206,265.60 atas jalan tanpa insurans, termasuk jaminan lima-tahun/100,000 km dan pakej penyelenggaraan percuma. Ini menjadikannya RM7,657.20 lebih murah berbanding harga dengan SST sebelum ini, iaitu RM213,922.80. Berbanding CX-9 pula, ia lebih murah sebanyak RM76,254.80.

Model 2.2D AWD High ini dikuasakan oleh enjin SkyActiv-D 2.2 liter empat-silinder turbodiesel yang menghasilkan sehingga 188 hp pada 4,500 rpm dan 450 Nm tork pada 2,000 rpm. Ini digandingkan bersama kotak gear SkyActiv-Drive enam-kelajuan automatik dengan kuasa disalurkan kepada semua roda melalui sistem semua roda. Ini satu-satunya varian diesel dan sistem pacuan semua roda. Selebihnya semua varian menggunakan enjin petrol SkyActiv-G 2.5 liter empat-silinder.

GALERI: Mazda CX-8 2.2D AWD High — dari RM206k

Kelengkapan standard termasuk rim 19-inci aloi dengan tayar bersaiz 225/55, lampu utama LED, lampu kabus, sistem pintar tanpa kunci, lapan sensor parkir, paparan kluster instrumen 4.6-inci, head-up display pada cermin utama, kawalan pendingin hawa tiga zon dengan corong di barisan kedua, sistem i-Stop dan G-Vectoring Control (GVC).

Varian ini, bersama dengan varian 2.5G 2WD High dan 2.5G 2WD Mid Plus turut menampilkan enam konfigurasi tempat duduk (2-2-2), dengan barisan kedua terdiri daripada dua kerusi berasingan serta konsol tengah boleh laras (kecuali 2.5G 2WD Mid Plus). Semua kerusi dibalut dengan kulit Nappa Deep Red; yang didepan lengkap dengan larasan elektronik 10-hala dengan fungsi memori bagi pemandu, manakala enam-hala bagi penumpang.

Sistem MZD Connect disambung pada paparan skrin sentih tujuh-inci, dengan pelbagai pemain media menerusi enam pembesar suara, sistem tunjuk ara serta sokongan Android Auto dan Apple CarPlay. Bagi aspek keselamatan pula, ia lengkap dengan ciri seperti Dynamic Stability Control (DSC), ABS, EBD, Emergency Brake Assist (EBA), kawalan cengkaman, Hill Launch Assist (HLA), amaran tali keledar bagi semua barisan dan Isofix di barisan kedua.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required