VIDEO: Penampilan Mercedes-AMG GT Black Series

VIDEO: Penampilan Mercedes-AMG GT Black Series

Selepas imejnya bocor awal di internet sebelum ini, Mercedes-AMG GT Black Series akhirnya ditunjukkan dalam penampilan rasmi pertama secara penuh di dalam sebuah video. Bagaimanapun, video berkenaan tidak menyatakan tarikh model berkenaan akan diperkenalkan secara rasmi.

GT Black Series tampil agak berbeza berbanding model-model GT lain, dengan lebih penekanan diberikan terhadap aspek aerodinamiknya. Ini menjurus kepada peralihan ketara terhadap rekaan luarannya, bermula dari spoiler yang besar di belakang dengan wing kedua, sementara bonet khas turut menempatkan bukaan udara untuk penyejukan.

Fender dengan bukaan udara juga dilebarkan lagi untuk menampung kit badan yang juga dilanjutkan. Rekaan bampar juga baru dengan yang di bahagian depannya lebih kurus, menempatkan juga bukaan udara di sisi serta gril Panamericana yang lebih besar.

Di belakang pula terletak sebuah diffuser yang diapit oleh dua ekzos serta bukaan udara. Bahagian dalam bagaimanapun tidak ditunjukkan secara terperinci, melainkan jahitan logo AMG pada tempat duduk serta roll cage di bahagian belakang kabin.

Video ini juga tidak menyatakan tentang sistem janaan kuasa yang melengkapinya. Ada khabar yang menyatakan ia akan mewarisi enjin 4.0 liter turbo berkembar V8 dari model GT biasa, yang menghasilkan 720 hp dan 850 Nm. Ini dikatakan dapat memberikan pecutan 0-100 km/j dalam masa 3.3 saat dan kelajuan maksimum 320 km/j.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required