Selepas imejnya bocor awal di internet sebelum ini, Mercedes-AMG GT Black Series akhirnya ditunjukkan dalam penampilan rasmi pertama secara penuh di dalam sebuah video. Bagaimanapun, video berkenaan tidak menyatakan tarikh model berkenaan akan diperkenalkan secara rasmi.

GT Black Series tampil agak berbeza berbanding model-model GT lain, dengan lebih penekanan diberikan terhadap aspek aerodinamiknya. Ini menjurus kepada peralihan ketara terhadap rekaan luarannya, bermula dari spoiler yang besar di belakang dengan wing kedua, sementara bonet khas turut menempatkan bukaan udara untuk penyejukan.

Fender dengan bukaan udara juga dilebarkan lagi untuk menampung kit badan yang juga dilanjutkan. Rekaan bampar juga baru dengan yang di bahagian depannya lebih kurus, menempatkan juga bukaan udara di sisi serta gril Panamericana yang lebih besar.

Di belakang pula terletak sebuah diffuser yang diapit oleh dua ekzos serta bukaan udara. Bahagian dalam bagaimanapun tidak ditunjukkan secara terperinci, melainkan jahitan logo AMG pada tempat duduk serta roll cage di bahagian belakang kabin.

Video ini juga tidak menyatakan tentang sistem janaan kuasa yang melengkapinya. Ada khabar yang menyatakan ia akan mewarisi enjin 4.0 liter turbo berkembar V8 dari model GT biasa, yang menghasilkan 720 hp dan 850 Nm. Ini dikatakan dapat memberikan pecutan 0-100 km/j dalam masa 3.3 saat dan kelajuan maksimum 320 km/j.