Kia Grand Carnival 2021 – bahagian dalam didedah

Kia Grand Carnival 2021 – bahagian dalam didedah

Tidak lama lagi Kia akan melancarkan Grand Carnival generasi keempat dan bagi membina minat terhadapnya, sedikit demi sedikit informasi berkenaan MPV tersebut didedah. Bulan lepas, bahagian luar kenderaan telah ditunjuk, dan kali ini bahagian dalam pula didedah.

Memang banyak yang berubah jika dibandingkan dengan model sebelumnya. Terdapat dua skrin 12.3 inci di atas papan pemuka dengan satu adalah untuk instrumen manakala satu lagi untuk infotainmen. Di bawah corong pendingin hawa terdapat butang yang sensitif kepada sentuhan untuk kawalan sistem audio serta pendingin hawa.

Grand Carnival baru ini juga mendapat pemilih gear jenis tombol seperti Sorento baru dan ia juga mirip seperti unit yang digunakan oleh Jaguar dan Land Rover. Tambah Kia, MPV ini akan mengekalkan pilihan tempat duduk untuk tujuh, sembilan dan 11 orang, dan disebabkan dimensi yang lebih besar, ruang dalaman juga akan bertambah luas.

Secara spesifik, Grand Carnival baru ini lebih panjang 40 mm menjadi 5,155 mm manakala jarak roda pula bertambah 30 mm menjadi 3,090 mm. Dengan perubahan ini, Kia memberitahu ruang kaki tempat duduk baris ketiga menjadi lebih baik dan ia menyediakan ruang barangan yang terbaik dalam kelasnya.

Model tujuh tempat duduk Grand Carnival baru akan datang dengan tempat duduk kapten yang mempunyai penyandar boleh laras, perehat tangan dan Ottoman. Ia juga akan dilengkapi dengan soket pengecas USB pada tempat duduk baris kedua, jaring penyimpan barang untuk peranti mudah alih dan laci untuk khas untuk komputer riba atau tablet di konsol belakang.

Perincian lain termasuklah mekanikal dan pilihan enjin untuk Grand Carnival ini masih belum diberitahu dan pelancarannya cuma akan berlaku pada separuh kedua tahun ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required