Honda CR-V facelift 2020 dilancar di Thailand – kekal enjin 2.4L NA petrol dan 1.6L diesel, RM186k-RM239k

Honda CR-V facelift 2020 dilancar di Thailand – kekal enjin 2.4L NA petrol dan 1.6L diesel, RM186k-RM239k

Diperkenalkan di Amerika Syarikat pada tahun lalu, Honda CR-V facelift telah pun dilancarkan di peringkat ASEAN dalam acara Bangkok International Motor Show (BIMS) minggu ini. SUV ini dilancarkan di Thailand dengan wajah baharu dan beberapa penambahan ciri, namun masih mengekalkan pilihan penjana kuasa petrol natural-aspirated dan turbodiesel.

Seperti yang dapat dilihat, bahagian luaran hanya melibatkan sedikit perubahan. Bampar hadapannya telah direka semula menampilkan plastik hitam dan krom beralun, manakala jaluran krom di belakang telah menggantikan skid plate. Honda juga telah menukar palang gril krom dengan tona hitam berkilat dan menambah indikator hadapan, lampu belakang yang digelapkan, kemasan tailgate dengan krom gelap dan roda aloi 18-inci baharu.

Di dalamnya, kelihatan konsol tengah yang disemak semula, kini disambung dengan pengecas telefon pintar tanpa wayar Qi untuk varian tertinggi, yang turut menerima ketatapan fungsi memori untuk tempat duduk pemandu dan juga bumbung matahari panoramik yang sebelum ini tidak ditawarkan di Thailand. Tailgate berkuasa juga merupakan ciri standard dan kini didatangkan dengan fungsi bukaan bebas-tangan.

Honda CR-V facelift 2020 dilancar di Thailand – kekal enjin 2.4L NA petrol dan 1.6L diesel, RM186k-RM239k

Pilihan enjin termasuk 2.4 liter naturally-aspirated i-VTEC petrol empat-silinder yang mampu menghasilkan 173 PS pada 6,200 rpm dan tork 224 Nm pada 4,000 rpm serta dipadankan dengan CVT. Varian tertinggi juga menerima pilihan enjin 1.6 liter i-DTEC empat-silinder turbodiesel yang mampu menghamburkan kuasa 160 PS pada 4,000 rpm dan tork 350 Nm pada 2,000 rpm, dipadankan dengan kotak gear automatik sembilan-kelajuan dengan pedal penukar gear dan butang pemilih gear. Enjin yang kita terima untuk pasaran Malaysia iaitu 1.5 liter VTEC Turbo petrol tidak pula ditawarkan di Thailand.

Bagi varian petrol diberikan pilihan tujuh dan lima-tempat duduk, dengan model tertinggi bersama pacuan empat-roda. Bagi varian asas 2.4 S dan E menerima lampu utama dan lampu kabus LED, aloi 17-inci, kemasukan tanpa kunci dan penguncian automatik, kawalan suhu dwi-zon, cermin pandang belakang anti silau, tempat duduk hadapan larasan kuasa (lapan hala untuk pemandu, empat hala untuk penumpang), skrin sesentuh infotainmen tujuh-inci dengan ketersambungan Apple CarPlay dan Android Auto serta lapan pembesar suara.

Bagi model 2.4 ES dan EL 4WD dan DT-EL 4WD diesel pula menerima larasan lampu utama automatik, lampu kabus LED, aloi 18-inci dan navigasi (yang turut memberikan maklumat untuk kawalan suhu mengikut posisi matahari), selain ciri yang disebutkan sebelum ini. Varian DT-EL pula merupakan model tunggal dengan Honda Connect, yang membolehkan pengguna mengakses beberapa fungsi dan informasi kenderaan menerusi aplikasi telefon pintar.

Ciri lain yang hanya ditawarkan untuk DT-EL pula ialah elemen keselamatan Honda Sensing, termasuk brek kecemasan sendiri, kawalan kelajuan adaptif dengan fungsi stop/go, bantuan kekal lorong dan lampu tinggi auto. Enam beg udara, kawalan kestabilan dan kamera titik buta LaneWatch pula ditawarkan secara standard.

Harga bermula 1,369,000 baht (RM186,000) untuk 2.4 S, meningkat ke 1,529,000 baht (RM207,800) untuk 2.4 ES 4WD. Bagi modekl tujuh-tempat duduk, 2.4 E ditawarkan pada harga 1,419,000 baht (RM192,800), 2.4 EL 4WD pula 1,579,000 baht (RM214,500) dan DT-EL 4WD berharga 1,759,000 baht (RM239,000).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required