Honda BR-V 2020 – lebih 1,400 tempahan diterima untuk bulan pertama di M’sia; 85% melibatkan varian V

Honda BR-V 2020 – lebih 1,400 tempahan diterima untuk bulan pertama di M’sia; 85% melibatkan varian V

Honda BR-V 2020 telah menerima lebih 1,400 tempahan untuk bulan pertama sejak model tujuh-tempat duduk ini dilancarkan awal Jun lalu, ujar Honda Malaysia. Tempahan bagi model segmen-B mula dibuka pada Mac, dan lebih 32,600 unit telah dijual sejak pertama kali model ini diperkenalkan di Malaysia pada tahun 2017.

Varian tertinggi V menjadi paling popular di antara dua varian yang ditawarkan, dengan merangkumi 85% daripada keseluruhan tempahan sejak model facelift ini diperkenalkan. Permintaan dari bahagian sentral menyumbang sebanyak 42% daripada jumlah keseluruhan bagi BR-V 2020, dan lebih 24% daripada keseluruhan tempahan memilih kemasan warna Modern Steel Metallic.

Peningkatan luaran untuk BR-V 2020 ini termasuklah gril hadapan baharu, bampar hadapan yang disemak semula dengan kemasan bampar bawah (dengan lampu kabus untuk varian V), roda aloi 16-inci baharu dengan dibaluti tayat 195/60, antena sirip jerung dan bampar belakang baharu. Warna luaran Modern Steel Metallic diberikan pilihan bersama Marine Purple Pearl, Lunar Silver Metallic, Passion Red Pearl dan White Orchid Pearl.

Honda BR-V 2020 – lebih 1,400 tempahan diterima untuk bulan pertama di M’sia; 85% melibatkan varian V

Di dalamnya, kit standard termasuklah tweeter speaker, pencahayaan kargo, penapis kabin, kemasukan tanpa kunci dan butang penghidup enjin, sementara varian V ditambah dengan sistem audio dengan paparan tujuh-inci baharu, tempat duduk kulit dengan kemasan merah, pedal penukar gear dan tombol gear dengan jahitan merah.

Kargo berkapasiti 223 liter dengan semua kedudukan tempat duduk normal, atau 539 liter dengan tempat duduk ketiga dibaringkan. Manakala tempat duduk kedua boleh digerakkan ke hadapan dan belakang, dibaringkan dengan 60:40 sekali sentuh dan tumble function bagi kerusi barisan kedua dan tiga masih dikekalkan. Kit keselamatan termasuk dua beg udara, ABS dengan EBD, sistem kawalan cengkaman, bantuan kestabilan kenderaan dan dua cagak ISOFIX, dan varian V ditambah dengan kamera undur.

Tiada sebarang perubahan sistem mekanikal diberikan. Honda BR-V facelift 2020 masih kekal dijana oleh enjin 1.5 liter empat-silinder SOHC i-VTEC yang menghasilkan 120 PS pada takat 6,600 rpm dan tork maksima 145 Nm pada takat 4,600 rpm. Kuasa hanya dihantar ke roda hadapan menerusi kotak gear CVT automatik.

Harganya bermula RM89,900 untuk varian E hingga RM96,900 bagi V seperti mana yang diumumkan sewaktu pelancarannya pada Jun lalu, dengan pengecualian SST sehingga 31 Disember yang menyaksikan penurunan harga sehingga RM3,507, atau 3.61%, walau bagaimana pun caj tambahan sebanyak RM300 masih dikenakan untuk warna kemasan White Orchid Pearl.

GALERI: Honda BR-V 2020 varian V

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required