KTM 450 Rally Replica 2020 – hanya 85 unit, RM127k

KTM 450 Rally Replica 2020 – hanya 85 unit, RM127k

Jika anda mahukan sebuah motosikal lasak dengan pengubah suaian yang dilakukan sendiri oleh pengeluarnya, KTM telah menyediakan 450 Rally Replica 2020. Ia hanya akan dihasilkan sebanyak 85 unit untuk seluruh dunia, dan dijual pada harga 25,900 euro (RM127,125).

Harga ini mungkin dianggap agak tinggi bagi sebuah jentera offroad, tapi anda perlu mengambil kira semua ubah suai serta komponen yang dipasang pada motosikal ini dipilih sendiri oleh pelumba Red Bull KTM Factory Racing dari pelbagai latar belakang termasuk Matthias Walker, Sam Walker dan juara Rali Dakar 2019, Toby Price.

Enjin pada model edisi terhad ini menggunakan unit satu silinder 450 cc, dan dipasang pada kerangka yang digunakan oleh KTM dalam perlumbaan. Ia kemudiannya dilengkapkan dengan suspensi hadapan WP XACT Pro dan penghadang angin tinggi seperti jentera perlumbaan enduro.

KTM 450 Rally Replica 2020 – hanya 85 unit, RM127k

Kotak gear model ini turut dipertingkat, dengan input daripada pakar gear yang sudah lama bekerja dengan KTM dalam dunia perlumbaan iaitu Pankl. Mekanikal penukaran gear dinaik taraf sementara nisbah gear pula lebih menyamai jentera yang digunakan dalam perlumbaan Rali Dakar.

Satu lagi tangki bahan api ditambah pada bahagian belakang motosikal ini untuk menjadikan kapasiti keseluruhannya 33 liter (tangki asal 17 liter) manakala ekzos pula dipasang terus dengan unit Akrapovic.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required