Royal Enfield MJR Roach – Himalayan yang diubah suai dengan inspirasi permainan video, enjin turbo

Royal Enfield MJR Roach – Himalayan yang diubah suai dengan inspirasi permainan video, enjin turbo

Royal Enfield sekarang ini kerap mengiktiraf kerja-kerja ubah suai yang dilakukan pada motosikal mereka dan banyak pembina yang menggemari model keluaran syarikat berasal dari UK ini kerana ia ringkas dan memberikan platform permulaan yang bagus.

Antara yang terbaru didedahkan oleh Royal Enfield adalah MJR Roach ini, yang menggunakan asas daripada model jelajah Himalayan. Istimewanya bagi motosikal kustom ini, ia dihasilkan sendiri oleh pekerja di pusat teknikal Royal Enfield di UK.

Bukan setakat itu, motosikal yang menggabungkan inspirasi daripada pelbagai sumber filem dan permainan video seperti Mad Max, Grand Theft Auto dan Fortnite ini turut menggunakan barang-barang lebihan yang berada dalam stor serta studio mereka.

Ubah suai paling ketara yang boleh dilihat adalah lengan ayun jenis single sided yang lebih panjang dan dipadankan bersama suspensi asal Himalayan yang direndahkan. Kemudiannya di bahagian hadapan, lampu bulat asal diganti dengan empat lampu jenis projector yang menjadikan rupa motosikal ini lebih pelik.

Jika anda menyangka ubah suai ini hanya melibatkan penampilan, anda sudah tersilap. Lihat di bahagian muncung ekzosnya dan anda boleh melihat satu lagi ubah suai penting – terdapat pengecas turbo di situ. Unit Garrett GT125 ini mampu memberikan tambahan lonjakan kuasa kepada enjin asal Himalayan yang berkapasiti 411 cc.

Perubahan lain yang dibuat adalah seperti pemegang Renthal Fatbar, fork daripada motocross, tali payung terjun yang digunakan untuk mengikat tangki, tambahan meter boost pada panel instrumen, tayar Continental TKC80, penapis udara K&N serta pam minyak yang dinaik taraf.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required