Produksi Lamborghini Urus kini cecah 10,000 unit

Produksi Lamborghini Urus kini cecah 10,000 unit

Selepas dua tahun diperkenalkan dalam pasaran, ‘Super SUV’ dari Lamborgini iaitu Urus kini sudahpun mencapai angka produksi 10,000 unit. Kereta dengan nombor casis ke-10,000 berkenaan dihasilkan dalam warna Nero Noctis Matt, dilengkapi dengan pakej gentian karbon serta padanan kabin dua tona oren-hitam Ad Personam, dan akan terbang untuk pelanggan di Rusia.

Pengenalan Urus dalam pasaran ini nyata memberikan impak besar kepada perniagaan Lamborghini. Pada 2019 iaitu tahun penuh pertama Urus dijual, ia telah menyumbangkan angka jualan sebanyak 4,962 unit. SUV ini dihasilkan pada barisan produksi khas yang dinamakan Manifattura Lamborghini dalam kilang di ibu pejabat jenama supercar Itali berkenaan, yang telah dibesarkan dari 80,000 kepada 160,000 meter persegi pada tahun 2017.

Manifattura Lamborghini turut menampilkan model produksi baharu yang digelar Factory 4.0 Model sebagai penanda aras untuk perincian berdasarkan modulariti, fleksibiliti, dan juga mampu menghasilkan model dengan personalisasi yang maksimum.

Produksi Lamborghini Urus kini cecah 10,000 unit

Pada tahun 2019 juga satu fasiliti mengecat khas untuk Urus turut telah diwujudkan. Seperti barisan produksi, fasiliti untuk mengecat ini turut menggunakan konsep Factory Model 4.0, yang menampilkan pelbagai teknologi baharu termasuk Kecerdasan Buatan (A.I).

SUV ditawarkan dalam pelbagai warna baharu pada Jun 2020 termasuk cat dua-tona dengan empat lapisan digelar Urus Pearl Capsule, serta warna-warna tradisi Lamborghini yang lain seperti Giallo Inti (kuning), Arancio Borealis (oren), and Verde Mantis (hijau), yang digabungkan dengan kemasan hitam berkilat pada bumbung, diffuser belakang, lip spoiler dan perincian lain.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required