Harga bahan api 25-31 Julai 2020 – semua turun

Harga bahan api 25-31 Julai 2020 – semua turun

Jika minggu lalu harga bahan api kekal tanpa apa-apa perubahan, berita baik untuk anda yang merancang balik ke kampung sempena Raya Haji minggu hadapan – Kementerian Kewangan telah mengeluarkan kenyataan bahawa harga runcit bagi kesemua bahan api untuk minggu bertarikh 25 hingga 31 Julai 2020 adalah turun dari 4 hingga 5 sen seliter.

Bermula tengah malam ini, harga untuk petrol RON 97 akan dijual pada harga RM1.98 seliter, turun sebanyak 4 sen seliter berbanding minggu sebelum ini. Manakala untuk petrol RON 95 pula dijual pada harga RM1.68 sen seliter, juga turun sebanyak 6 sen seliter.

Untuk diesel pula, harga bagi gred Euro 2M dijual pada harga RM1.82 seliter dan Euro 5 pula RM1.92 seliter – kedua-duanya turun 5 sen seliter. Diulangi, kesemua harga ini efektif mulai tengah malam ini sehingga Jumaat hadapan, 31 Julai 2020.

Menurut kementerian terbabit, harga runcit ketiga-tiga bahan api utama berkenaan adalah berdasarkan harga minyak yang diproses (refined product), selari dengan harga minyak mentah dunia.

Justeru, kerajaan akan terus memantau kesan perubahan harga minyak mentah dunia serta mengambil langkah yang bersesuaian bagi memastikan kebajikan dan kesejahteraan rakyat terus terpelihara.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required