BMW M5 LCI F90 – pilihan aksesori M Performance

BMW M5 LCI F90 – pilihan aksesori M Performance

Selepas BMW M5 facelift (atau LCI) F90 dilancarkan, kini pengeluar dari Jerman itu memperkenalkan pula pilihan aksesori M Performance Parts yang boleh dibeli oleh pelanggan. Ada di antara produk baru ini turut ditawarkan untuk model 5 Series G30 biasa.

Untuk bahagian luar, 5 Series, M5 dan M5 Competition boleh dipasang dengan splitter serta kemasan di bahagian bucu bawah bampar hadapan, gril baru, kemasan Air Breather, pelindung cermin sisi serta sirip tepi yang kesemuanya dibuat daripada gentian karbon.

Pada bahagian belakang, pilihan yang diberi adalah termasuk kemasan hitam berkilat pada bampar dan dua jenis diffuser iaitu sama ada gentian karbon atau hitam matte. BMW juga menawarkan dua jenis muncung ekzos – gentian karbon atau krom – bergantung kepada model yang dipilih, serta penutup tempat mengisi minyak gentian karbon.

Sekiranya itu masih tidak mencukupi, 5 Series sedan boleh dipasang dengan spoiler kecil atas but yang ditawarkan dengan jenis gentian karbon atau hitam matte. Mereka yang mahukan sesuatu lebih menonjol boleh memilih spoiler versi Pro.

BMW memberitahu sesetengah komponen ini, dan juga yang lain di dalam katalognya mampu memberi manfaat tertentu kerana dibuat ringan berbanding barang biasa. Turut disediakan adalah sistem brek M Performance dengan pad brek sport serta suspensi M yang dapat merendahkan kenderaan antara 5 hingga 20 mm.

Pada bahagian roda, kereta prestasi ini diberikan pilihan rim forged 863 M Performance 20 inci berwarna kelabu matte manakala enjin juga boleh dihias dengan penutup jenis gentian karbon. Model 5 Series biasa mendapat lebih banyak pilihan rim, daripada 19 inci hingga 20 inci, dan empat pilihan bentuk.

Untuk bahagian dalam, barangan M Performance yang disediakan untuk model M adalah termasuk roda stereng M Performance Pro dan kemasan gentian karbon pada tombol gear, sementara model 5 Series yang lain mendapat pilihan roda stereng lebih ringkas yang juga mempunyai kemasan karbon dan pilihan balutan Alcantara atau kulit, pedal stainless steel, lapik kaki khas serta tombol gear gentian karbon.

GALERI: BMW M5 LCI F90 dengan M Performance Parts

GALERI: BMW 5 Series LCI G30 dengan M Performance Parts

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required