Isuzu D-Max Stealth ditunjuk — pelancaran 6 Ogos

Isuzu D-Max Stealth ditunjuk — pelancaran 6 Ogos

Isuzu Malaysia telah menunjukkan iklan acah bagi model edisi terhad dikenali sebagai D-Max Stealth, yang akan dilancarkan secara rasmi 6 Ogos nanti. Diasaskan dari versi facelift D-Max generasi kedua yang dilancarkan di sini September tahun lalu, trak pikap ini menampilkan beberapa keunikan penampilan untuk membezakannya daripada D-Max biasa.

Dari segi penggayaan, D-Max Stealt memiliki rekaan gril khas di bahagian depannya. Ia menggunakan kemasan dan penyudah yang berbeza – dalam warna hitam – untuk disesuaikan dengan tema. Reka bentuk keseluruhan bagaimanapun kekal sama.

Selebihnya, trak pikap ini menampilkan pelekat hiasan bertulis “Stealth” pada pintu dan di bahagian belakang. Bahagian bawah pintunya juga dipasangkan dengan pemijak sisi boleh alih untuk memudahkan penumpang keluar masuk. Selain itu, rim juga menggunakan rekaan baru enam jejari berkembar, sementara ruang kabin dilengkapi dengan kemasan tempat duduk dua-tona warna serta skrin pemula bagi head unit yang juga berbeza.

Untuk enjin, hanya ada dua kemungkinan; RZ4E-TC 1.9-liter Ddi empat-silinder turbodiesel yang menghasilkan 150 PS pada 3,600 rpm dan 350 Nm tork dari 1,800 hingga 2,600 rpm. Atau, pilihan lain ialah enjin 4JJ1-TCX 3.0 liter empat-silinder dengan janaan 177 PS pada 3,600 rpm dan 380 Nm dari 1,800 hingga 2,800 rpm.

Enjin yang lebih kecil digandingkan bersama kotak gear enam-kelajuan automatik atau manual, sementara bagi enjin 3.0 liter pula datang sama ada dengan kotak gear lima-kelajuan manual atau automatik. Bergantung kepada varian, trak pikap ini akan datang dengan ciri pacuan 4×4 atau 2WD.

Bagi mereka yang berminat dengan D-Max Stealth ini, Isuzu Malaysia sudah menyediakan satu laman khas untuk anda mendaftarkan minat melalui laman web rasminya. Perincian lanjut akan diketahui sebaik sahaja model ini dilancarkan nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required