Honda CBR600RR 2021 – video teaser disiar sebelum pelancaran pada bulan Ogos, lebih berteknologi

Honda CBR600RR 2021 – video teaser disiar sebelum pelancaran pada bulan Ogos, lebih berteknologi

Honda Japan sudah mula mengeluarkan teaser dalam bentuk video untuk model terbaru sportsbike CBR600RR, sebelum ia didedahkan secara rasmi pada bulan Ogos ini. Pencabar kepada Kawasaki ZX-6R dan Yamaha R6 ini akan tampil lebih berkemampuan supaya tidak ketinggalan di antara pesaingnya.

Apa yang boleh dilihat daripada video ini cuma bahagian luar, tetapi media Jepun banyak menjangkakan model ini akan dilengkapi dengan teknologi lebih moden. Sebagai permulaan, pendikitnya sudah menggunakan sistem throttle by wire.

Melalui pendikit ini, sudah tentu banyak lagi fungsi dapat dipasang, termasuklah pilihan mod tunggangan, kawalan cengkaman dan ABS beberapa tahap. Bukan setakat itu, ada juga yang menjangka ia akan dilengkapi dengan anti wheelie serta beberapa lagi ciri elektronik lain.

Jangkaan ini diperkuatkan lagi apabila melihat video tersebut, waktu panel paparan TFT ditunjuk, bahagian mod tunggangan turut menunjukkan beberapa huruf iaitu P, T, W dan EB yang mungkin boleh diterjemahkan kepada Power, Traction, Wheelie dan Engine Braking.

Pada bahagian penampilan, model baru ini dilihat mempunyai fairing yang lebih tajam dan lebar, berserta winglet kecil. Menjadikannya lebih menarik, model yang ditunjuk dalam video ini menggunakan skema warna Tricolore HRC.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required