Proton X50 ditunjuk dalam iklan pengedar di Bintulu

Proton X50 ditunjuk dalam iklan pengedar di Bintulu

Ini satu lagi kemunculan model Proton X50, yang kelibatnya dapat dilihat di belakang X70 yang lebih besar. Model SUV segmen B akan datang ini akan menggunakan asas daripada Geely Boyue yang dilancarkan di China pada 2018. Iklan “teaser” terbaru ini juga telah muncul dalam laman Facebook sebuah pengedar Proton dari Bintulu, Sarawak.

Belum ada pengesahan daripada Proton, tetapi nampaknya X50 kini berada dalam garis masa yang betul untuk pelancaran rasminya, yang dijangka diadakan pada suku ketiga atau keempat tahun ini. Ogos tahun lalu, dalam satu laporan, AmInvestment meramalkan X50 akan memasuki pasaran pada Oktober 2020, dalam bentuk CKD.

Proton X50 ditunjuk dalam iklan pengedar di Bintulu

Apa pun, media sosial sentiasa menjadi petunjuk kepada perkembangan seperti ini, walaupun ia tak selalunya benar. Dalam kes X50, antara khanar angin yang pernah bertiup adalah berita bahawa ia akan dilancarkan pada Julai, dengan harga permulaan serendah RM50,000 – harga yang diubah secara lateral dari harga di China. Sekarang, kita tahu bahawa maklumat ini tidak betul langsung.

Selain itu, ada juga wakil penjual atau pengedar yang dikhabarkan telah mula mengambil tempahan awal agar pelanggan boleh mendapatkan model ini secepat mungkin sebaik dilancarkan nanti. Apa pun, kami nasihatkan, jika anda benar-benar ingin meletak duit untuk itu, elok nantikan dulu pengumuman rasmi daripada Proton sekiranya benar X50 sudah mula dibuka untuk tempahan. Setakat ini, perkara itu belum berlaku. Jadi selalulah berhati-hati dan menjadi konsumer bijak. Nantikan perkembangan seterusnya berkaitan Proton X50 di ruang ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required