VIDEO: Honda City RS i-MMD 2020 di M’sia — dengan ciri Sensing, LaneWatch dan cakera brek belakang

Honda Malaysia hari ini baru saja mengadakan acara pra-tonton bagi model Honda City RS i-MMD 2020 untuk pasaran tempatan, yang akan disusuli dengan siri jelajah model berkenaan ke seluruh negara, bermula hari ini.

Model berkenaan merupakan penawaran paling tinggi yang akan ditawarkan di sini. Lebih menarik, Malaysia menjadi negara pertama di dunia yang memperkenalkan varian dengan sisten janaan hibrid Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD) berkenaan; varian ini tidak ditawarkan untuk pasaran Thailand, yang menerima City 2020 ini lebih awal.

Berpandukan model-model lain yang pernah menggunakan sistem janaan berkenaan sebelum ini – termasuk model Jazz Hybrid untuk pasaran tempatan – outputnya ialah 109 PS dan 235 Nm – dengan kapasiti enjin pembakaran dalaman 1.5 liter dan bantuan motor elektrik.

VIDEO: Honda City RS i-MMD 2020 di M’sia — dengan ciri Sensing, LaneWatch dan cakera brek belakang

Satu lagi sistem janaan yang ditawarkan ialah enjin 1.5 liter petrol i-VTEC DOHC, yang menghasilkan kuasa sebanyak 121 PS dan 145 Nm. Bezanya kali ini, berbanding model lama, unit berkenaan lengkap dengan ciri DOHC dan bukannya SOHC, dan digandingkan dengan transmisi CVT.

Yang ditampilkan dalam video ini ialah varian paling tinggi Honda City e:HEV RS. Apa yang ada pada kereta ini jika dibandingkan dengan penawaran sedan segmen B yang lain? Tonton video ini dan kami akan bawa anda memerhatikan model ini dengan lebih dekat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required