Kereta polis Proton X70 sudah mula siap untuk tugas

Kereta polis Proton X70 sudah mula siap untuk tugas

Pada bulan Jun yang lalu, kami telah mengeluarkan laporan yang memberitahu Proton X70 dipilih untuk menyertai barisan kenderaan baru Polis DiRaja Malaysia (PDRM), bersama Honda Civic. Daripada 1,275 unit kenderaan baru itu, 197 adalah SUV jenama nasional berkenaan.

Kini, gambar X70 baru PDRM tersebut sudah mula tersebar dalam internet dan dikongsi oleh jurujual Proton, Amirul Anwar Rosli. Sama seperti Civic PDRM yang ditunjukkan sebelum ini, kereta tersebut menggunakan varian paling asas iaitu Standard 2WD.

Grafik yang digunakan juga sama dengan Civic PDRM, termasuk jalur biru dan merah atas bonet, jalur biru dan kuning dari pintu belakang, tulisan POLIS atas bonet dan pintu hadapan, dan akhir sekali tentunya lampu biru di atas.

Kereta polis Proton X70 sudah mula siap untuk tugas

Kedua-dua X70 dan Civic baru PDRM ini diambil untuk memperbaharui barisan kenderaan PDRM, dan menggantikan Waja yang sudah lama. Bagi Civic, ia telah melalui pelbagai ujian teknikal bersama bersama syarikat Spanco Sdn Bhd.

Ia juga dilengkapi peralatan sokongan seperti peralatan komunikasi RMPNeT, kamera papan pemuka (dashcam) serta perakam video digital mudah alih, dan kesemuanya disewa secara konsesi dengan syarikat Spanco Sdn Bhd selama lima tahun melalui peruntukan mengurus 2020.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required